Foglossning.
Nu har jag så fruktansvärt ont av min foglossning att jag nästan vill dö. Jag hade verkligen inte en aning om att man kunde få så här ont av det. Jag blir igångsatt på måndag pga detta och nu undrar jag hur länge det brukar ta innan fogarna blir stabila igen? Handlar det om dagar, veckor eller månader?
Hört mycket olika, Skulle tro att det har med hormonet som mjukar upp att göra? När de försvinner borde ju fogarna hårdna igen. Skulle vara intressant om någon hade mer säker information? Har hört om en del som haft de jobbigt som skrämt mig lite, misstänker att dessa fall är ovanliga då min sjukgymnast sa att kort efter förlossning återhämtar man sig oftast igen.

Ja det är säkert ganska olika från person till person. Men det vore intressant att höra hur lång tid det tagit för andra som har haft så här besvärligt. Sist jag var gravid hade jag ju också foglossning, men det var inte ens hälften så jobbigt den gången. Då hade jag nog bara lite ont av den ett par dagar efter förlossningen. Men nu är ju hela mitt bäcken mjukt i varenda fog och det ganska mycket. Så det känns konstigt om jag skulle bli fri från smärtan lika fort denna gången.
Kryckorna åker med upp till bb i vilket fall, för säkerhetsskull. Men mentalt sett vore det skönt om man kunde få se fram emot att vara mer eller mindre smärtfri i slutet på nästa vecka.
Jag håller tummarna att det tar ungefär lika lång tid denna gång så du slipper eländet!

#3 Tack! Det hoppas jag också! Min man är på väg hem från förlossningen nu. Han har fått hämta hem Citodon till mig därifrån. Hoppas att det tar toppen av smärtan i alla fall!
Jag har inte blivit av med det helt. Min foglossning började för två och ett halvt år sedan. Jag känner inte av det hela tiden men då och då bara hugger/knakar/skär etc det till och jag får svårt att gå. Får oftast problem om jag har gått långt eller tränat mycket. Min mamma har likadant och det är ju ett väldigt bra tag sen hon födde barn.
#5 har ni sökt hjälp hos sjukgymnast för det? Jag tänker att man kanske behöver tänka på saker och ting när man ska läka ?
Ja jag har gått regelbundet till sjukgymnast sen jag fick foglossning från första början. Jag har övningar jag gör och bälte, TENS och akupunktur att ta till om det blir jobbigt. Min mamma tog inte tag i det förrän långt senare men vi har ändå det likadant nu. Självklart är det inte som när jag hade foglossning på riktigt eller hur jag ska säga, då var det som ketang skriver så hemskt så man ville dö ibland. Jag klarar att arbeta heltid på ett jobb med mycket spring, jag kan träna osv men som sagt ibland säger höften och bäckenet ifrån att nu får du lugna ner dig.