Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 3593 ggr
Mabrotnosh
2013-04-04 19:50
0

Amningsbh

Var runt i butiker i helgen för att prova amningsbh. Men med en tung byst som kräver E kupa såg det inte så vackert ut när man inte hade byglar. Så är det någon annan som har stor tung byst och e kupa och lyckats hitta en amningsbh? Själv tycker jag allvarligt att det börjar luta åt att gå utan och stanna hemma och aldrig gå någonstans så länge jag ammar. Har provat sportbh och grejer men med mina knepiga pattar så passar de inte heller. Så råd och tips tack. Eller är det jag som inte fattar hur det funkar riktigt eller är det jag som har knepiga tuttar som växt enormt från c till e kupa.

ChristineL
2013-04-04 20:03
0

Inget konstigt med dina tuttar inte, vad jag hört ska man gå runt vecka 35 och prova ut, och då ska tutten och hela handen få plats i behån utan problem, dom växer ju ännu mer när mjölken kommer ordentligt ;) Mina boobies har också växt två kupor, kanske gå till någon proffsbutik och be om råd? Men att det ska se snyggt ut lkan man nog inte räkna med.

Rutan_
2013-04-04 20:04
1

Jag gick från b till d-e nånting. Jag såg inte klok ut! Amningsbh plus inlägg för att jag läckte, det var ingen vacker syn. Men jag gick runt så… ;)

noir
2013-04-04 20:22
0

Vet inte vad du skulle tycka om den som är min favorit. Men jag har bara hört bra om den (därför jag köpte) från folk i alla storlekar. Dock ingen bygel. Men kan vara skönt att ha en utan bygel också, sova i o.s.v?

Men den är från Boob och heter fast food. Just den jag har är randig med rosa rosett och det känns inte ens att jag har någon bh på för att den är så mjuk. Jag har C i vanliga fall, men nu misstänker jag att jag är mer en D. Denna bh säljs i s, m, l, xl storlek då den är töjbar och mysig. Boob har även andra modeller, även med bygel om jag inte missminner mig. Värt att kolla upp kanske?

Mabrotnosh
2013-04-04 21:35
0

#1 menar du att tuttarna kommer bli ännu större? visste jag hur man gör en smily med super chockad min skulle jag göra en. Det är omöjligt, de kan verkligen inte bli större. Vad ska jag ha för storlek i den veckan? Har hört att man inte kan använda med bygel för att man kan få mjölkstockning. Stämmer det? är det myt är jag räddad. #3 får kolla upp den, beställa och prova.

ChristineL
2013-04-04 21:47
0

#4 - Ja, dom blir större ganska på en gång efter förlossningen (inom 24 timmar iaf), hello Dolly Parton ;) Det är bara att prova sig fram helt enkelt.

Jag har läst på flera ställen att man ska undvika behå med bygel, just pga mjölkstockningen.

Mabrotnosh
2013-04-04 21:52
0

Vadå dolly parton? Säger bara släng dig i väggen Dolly, här ska du få se på tuttar, erm… Midjan kommer dock inte vara lika smal som hennes, men å andra sidan who cares. Insåg efter lite googlande att det finns hopp för oss med monster tuttar http://www.minimundus.se/popup/mamma/5068.htm inte så snygg kanske men nu spelar det helt enkelt ingen roll hur mycket de växer. De kommer få plats i en bh.

Tina-A
2013-04-04 22:32
0

De växer mer när mjölken rinner till!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mabrotnosh
2013-04-04 22:37
0

En annan grej vill verkligen inte överösa med nya trådar så frågar här, kan man köpa en rosa filt med fåglar på och använda den även om man kanske får en pojke. http://www.jollyroom.se/varumarken/n-z/skip-hop/skip-hop-filt-varfaglar.html Känner bara ett starkt ha begär, pank just nu men skulle kunna beställa den ändå

SaraC
2013-04-04 22:41
0

Brösten sväller rejält när mjölken rinner till men det lägger sig sen. De flesta går inte runt med Dolly-bomber under hela amningsperioden ;) Jag skulle tipsa om att inte köpa för många bh:ar innan förlossningen. Mina bröst växte flera storlekar under graviditeten, svällde upp som två bomber när mjölken rann till och sen när det la sig återgick de till att bli i samma storlek som innan jag blev gravid. Så de bh:ar jag köpt i förväg blev för stora. Så här i efterhand kan jag säga att det för mig dugit utmärkt med bara amningslinne första dagarna innan jag kom ut och kunde prova ut nya bh:s :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tina-A
2013-04-04 22:43
0

#8: Eftersom det är ett helt annat ämne råder jag dig att starta en ny tråd :) Det gör det lättare för andra medlemmar att hitta din fråga om de funderar över liknande saker!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

noir
2013-04-04 22:44
0

Den där har jag också kollat på. Jag skulle kunna ha den till en pojke men jag är inte så kräsen med färger. Annars om du är osäker, köp den när du vet vad det blir och kan ta ställning då till vad du tycker. Det är ett nytt mönster inom skip hop så det kommer garanterat finnas kvar :)

[RMSLiners]
2013-04-04 23:04
0

Jag har tung byst och E kupa. Har inte heller hittat bea bh. Jag har tre stycken här hemma gubben min köpt. Problemet är bara att det sitter sådana där silikon skenor vid sidorna om brösten på dem och iom att mina är tunga så böjs skenorna och trycker rejält in i revbenen. Jag funderar på att köra på t-shirt bhn även om amningsbh hade varit enklare.

Mabrotnosh
2013-04-04 23:22
0

Hade varit ok men tung byst om det allvarligt fanns något som kunde garantera stöd och som gjorde att man faktiskt kunde gå ut bland folk. Funderar på att beställa en sådan bh som länken visade bara för att prova hur det verkligen ser ut. Jag kan liksom inte gå ut utan bh och hittar jag ingenting med syöd så får jag använda vanlig bh och riskera att få mjölkstockning. Känns som om jag får välja mellan mjölkstockning eller bli inlåst.

[RMSLiners]
2013-04-04 23:43
0

Spontan tanke, sport bh? Skulle det funka utan att få mjölkstockning.

[RMSLiners]
2013-04-04 23:49
0
PogoPedagog
2013-04-05 09:48
0

#15 Åh den ser jättebra ut! Jag har sådana jäkla problem med BH:ar. Har inte så stor byst runt 75C men däremot superkänslig hud över skulderbladen och får skavsår av alla bh:ar. Kanske skulle prova en sådan.

ChristineL
2013-04-05 10:06
0

#8 - Forumet är till för att överösas med nya trådar ;) Det ökar bara våran statistik, antalet besökare och som Tina-A säger, ökar chanser för andra medlemmar att hitta rätt om de undrar samma sak.

noir
2013-04-05 10:18
0

Ni dom känner problem med att hitta rätt bh gå till någon som säljer underkläder. Ingen kedja! I vädterås finns annas under, hon dyr om bhn efter dina mått, allt för att brösten ska sitta där de ska och du ska känna dig bekväm. Liknade finns i eskilstuna, guldklimpen. Finns säkert någon liknade i din närhet, kanske något dyrt tycker vissa men man får kvalite och en fin bh som stödjer på rätt ställen.

[RMSLiners]
2013-04-05 10:24
0

#18 Om ändå. Här finns det inte i alla fall. ;)

noir
2013-04-05 10:30
0

Nä men kolla upp, de brukar ligga lite avsides, inte mitt i centrum. Annats passa på mär du är i en större stad

[RMSLiners]
2013-04-05 10:37
0

#20 Bor redan i en större stad (beroende på vad man räknar som större) och i centrum finns det inte. Nästa stad ligger ca 30 mil härifrån och den sträckan har jag ingen större lust att åka för en bh, beställer hellre då. ;)

noir
2013-04-05 11:42
0

Okej då får du hålla ögonen öppna, jag hitta inte bh butikerna förens någon visade mig dom och då har jag ändå bott i västerås hela mitt liv fram tills för fyra år sedan ungefär…

PogoPedagog
2013-04-05 15:22
0

Ja hade jag pengar över skulle jag kunna gå till en proffsbuik men eftersom jag o sambon lever på 10 000kr/ mån ihop finns inte utrymme för att lägga 400 eller mer på en BH:P Funderar på att försöka sy en själv.