Värker
Är i vecka 32 och nu har jag börjat få mensliknande värkar flera gånger om dagen. Känner även att der värker någor fruktansvärt mellan bena också typ som om man slagit i en cykelram. Detta är säkert normalt men kan detta var tecken på att förlossning närmar sig?
Kan vara förvärkar men kolla med gyn så att du inte öppnat dig och att förlossningen startat. Så ring BB eller gyn och få en tid så fort som möjligt bara för att kolla att du inte öppnat dig.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag tycker det kan låta som förvärkar, men så länge dom inte är regelbundna eller gör fruktansvärt on ska det inte vara någon fara. Men en god idé är att meddela bm iaf :)
/Christine
#2 Regelbundna är de definitivt inte. Får prata med bm. Det kan väll inte vara livmodern som växer fortfarande? Eller kanske att den övar sig med sammandragningar? Hur är det när barnet fixerar sig neråt, känns det och ungefär när sker den fixeringen dvs vilken vecka?
Är i v34 och har det flera gånger per dag och haft i veckor. Oftast är magen även hård om du känner på den. Det är kroppen som övar inför förlossningen. Helt normalt. Kan även känna i underlivet och/eller ljumskarna att det värker/ilar osv
Min bebis har huvudet ner sen ett par veckor, och det trycker och känns i underlivet
#4 Ok. #5 Jag vet inte om min har det. Hur får man veta sådant? Min bebis sparkar och boxar mig åt alla håll och kanter i magen nns det som och rör på sig vilket ger utbuktningar i magen och känns riktigt obehagligt men detta med fixering vet jag inget om. BM har heller aldrig nämnt det.

#6 Be din BM kolla om bebisen är fixerad nästa gång du är där. Det är omöjligt att säga vilken vecka ett barn fixerar sig, det är så olika från person till person och om man fått barn tidigare osv. Vissa blir inte fixerade för ens någon vecka innan fl medan andra kanske fixerar sig ganska många veckor innan.
Men jag som väntar mitt andra barn nu märker skillnad sen förra gången. Nu känner jag tydligt att bebisen är fixerad för att magen sjunkit längre ner, jag andas lättare och rör mig lite enklare. När jag går eller ställer mig upp känns det ibland som om bebisen ska ramla ut för att huvudet är så långt ner. Och jag känner bara av sparkar/boxningar på en sida nu. Bebisen har vänt rygg och rumpa åt vänster och kickar alltid på höger sida numera. 😍
#7 Och om hon säger "sånt gör vi inte"? Det har hon sagt om så mycket annat tex hörde jag att man får en estimerad vikt på barnet innan födsel och fråga bm detta och hon sa att sånt gör dem inte.
#8: att känna efter hur barnet ligger gör alla eftersom det är viktig information till förlossningen och även innan. Om barnet ligger med rumpan ner vill man veta det INNAN förlossningen drar igång så det kollar precis alla bm, det är inte valfritt! Var inte rädd att fråga :-) Att gissa barnets vikt vet jag att långt ifrån alla gör, men att känna hur barnet ligger vet jag att alla gör och ska göra vid flera tillfällen! Då känner också bm om barnet är rörligt eller fixerat så det kan hon tala om för dig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hon kommer garanterat känna vilket håll bebisen har sitt huvud närmare ditt bf, då det påverkar din förlossning. Jag känner rörelser lite här och där men märker att det är samma typ av rörelse på nästan samma ställe hela tiden. Det är ju inte enbart fot-sparkar man känner ;)
Ok. Hittills har inte petat någonting på magen för att känna efter.
Jag är i 34 och min bm sa något om att man börja känna efter runt 36 (om jag minns rätt) men hon börja känna tidigare. Men hon misstänkte nog att jag hade rätt när jag trodde bebisen hade vänt sig, när jag berätta om hur jag känner i underlivet m.m
Nu har jag haft skit ont mellan bena sen igår och hela dagen idag har jag enbart känt sparkar på höger sida under revbenen. Misstänker bebis fixerat sig då?
Har bara läst TS Värken mellan benen är solklar foglossning, som är obehagligt men bra, då bäckenet mjukas upp för att det lättare skall kunna passera en bebis. De mensliknande smärtorna är allra troligast förvärkar som man får mot slutet, magen "övar" :) Så länge de inte gör riktigt ont eller om du behöver andas rätt, är det nog ingen fara. Men som alltid, om man är orolig, ska man åka in. Hellre en gång för mycket än för lite! :)
Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig
#14 foglossning är det definitivt inte. Det vet jag vad det är och har haft hela graviditeten redan. Tror mer på att bevisen håller på att fixera sig med huvudet ner i bäcknet.
Man har en fog precis mellan benen i bäckenet, så jag tänkte på den, för där hade ja mycket ont. Fast "slå i cykelram" kanske har mer att göra med bebisens position. Det är svårt att veta hur det känns för någon annan.:)
Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig
Fixerat sig behöver den inte ha gjort men, huvud ner har den garanterat. Bebisarna kan vända på sig igen dock
#17 Upptäckte det i morse för nu sparkas det lite här och var igen men igår var sparkarna endast riktade till höger sida.
Fast jag känner i hela magen. Dock inte sparkar från fötter överallt. Buffar från armar, kropp och huvud osv
#19 Hmm, ok. Får nog höra med bm nästa gång jag ska dit.