plötslig spädbarnsdöd
jag är lite nojig faktiskt över att loke bara ska sluta andas en dag..
det hände nämligen med andreas storasyster johanna. hon var 3 månader, 3 v och 3 dagar gammal när hon dog i sömnen.
obduktionen visade inga fel alls på henne.
vad sjutton hade man gjort om livet helt plötsligt runnit ur ens barn?
Ja usch. Vill inte ens tänka tanken.
Måste va de VÄRSTA som kan hända.
Min ena son fick RS virus när han va 5 veckor och va jätte nära att dö. Men som väl va så överlevde han.
Min lilla kämpe
nämen lisette ! så får du ju inte tänka, även om jag förstår att tanken är ruskigt skrämmande.
en vän till min mormor, hade en son som egentligen bodde i stockholm men var hemma på besök, han slutade andas en natt, och tur i oturen så var han ju hemma, hade han varit i stockholm kanske ingen hade märkt det så fort.
hans mamma vaknade med ett ryck och visste att nått var fel.
dom liknade det vid plötslig spädbarnsdöd, och han 25-30….

Jag har alltid varit rädd för det här med mina barn. Jag känner själv några som har drabbats. Det man ska tänka på är att barnet inte ska ha för varma kläder eller filtar på sig och att barnet helst ska sova på rygg. Det sägs också att dem barn som använder napp glömmer inte lika lätt bort att andas, så i det fallet är napp bra. Men man ska väl inte oroa sig så mycket ändå. Innan dessa tips kom så var det betydligt fler barn som dog i sömnen än vad det gör idag. Jag minns inte statistiken men det är inte många som drabbas idag.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Har själv förlorat ett barn i Plötslig spädbarnsdöd. Han var 3 månader och 1 vecka när han dog. Som ni skriver så är det det värsta som kan drabba en människa och fast det är 17 år sen så har jag det fortfarande väldigt svårt periodvis. Jag hade aldrig varit på en begravning innan detta hände och den första jag gick på blev min egen lilla sons.
Jag skriver om detta i perioder och planen är att försöka få ihop det till en bok så småningom som kanske kan hjälpa någon i sin sorg.
Amor vincit omnia 

#4. Usch så hemskt, Lotta.
#4: Fy, så hemskt!
#:Det är otäckt det här o det slår en hela tiden att det finns. Men hur sjutton ska man kunna passa barnet varenda minut dygnet runt? Man måste ju göra annat o sova när de själva sover.
Med riskerna o förebyggande så har det förr varit tal om att inte ha barn framför Tv:n. Inget man hört någon prata om idag. Är det någon som vet nåt om det o att det verkligen skulle vara farligt?