Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1345 ggr
mini2
2013-03-25 14:53
0

Ägglossning?

Flytningar som ser ut som äggvita får man kring ägglossning va?
Funderar på om jag har fått första ägglossningen eller förlossningen nu nämligen då flytningarna varit äggvite-liknande nu de senaste 2 dagarna, börjar avta lite nu. 
Har ganska mycket humörsvägningar också, pms kanske?

Då vi helst inte vill ha barn i december, utan hellre satsar på ett januaribarn så väntar vi lite (ca 2 veckor om vi räknat rätt) med att kasta kondomerna. Nu är jag medveten om att man inte kan planera en graviditet till 100%, men försöka går ju ;)

noir
2013-03-25 15:04
0

har du inte problem med att se andras på bild kan du googla fram. Det gjorde jag när jag var nyfiken.

Jag försökte också planera min graviditet. Jag ville inte ha vinterbarn (då jag själv är det) tänkte att ett sommar barn med jordgubbstårta skulle sitta fint. Så var det i början av augusti förra året som min sambo sa att det skulle vara mysigt med bebis jag hade varit p-piller fri sen maj och så strunta vi räkna säkra dagar och strunta i kondomen o.s.v men tanken. Blir det så blir det. Men det tog sig direkt! Jag blev rätt paff. Trodde vi skulle få försöka ett tag innan det tog sig. Så nu snubblar jag på målsnöret med föräldrapenningen och få längsta nivån och sommarbebisen blir en Maj bebis och ska den ha jordgubbar på sin tårta blir det frysta eller importerade ;)

ChristineL
2013-03-25 19:32
0

Det stämmer mycket väl att äggviteliknande flytningar KAN vara ägglossning, humörsvägningar KAN vara pms, vilket alltså betyder att mensen då räknas komma om ca två veckor.