Måste allt matcha?
Vad har ni för åsikter om att barnets kläder måste matcha varandra? Min mamma är helt manisk med detta! ALLT från mössa till strumpor måste matcha. Hon frågar hela tiden vad jag har tänkt för mössa och varför köpte jag inte det samtidigt osv. Man blir galen för mindre ;)
Naturligtvis är det fint när kläderna matchar, men ett par ljusa, naturella byxor kan man ju ha till vad som helst, och mössa och strumpor också…
/Christine
Så länge ungen inte har 40 olika färger på sig samtidigt tycker jag inte det spelar roll. Avskyr dock kläder med små plottriga mönster på. Som du säger neutrala kläder passar till allt. Har märkt att vissa människor blir man galen på. Blir hysteriska för minsta lilla och totalt maniska för allting. Sköljmedel och hundhår och herre gud vad man kan nöja sig för mycket.
Jag tycker om när det matchar men det är inget måste varje dag och till allting. Men för mig är inte matcha och se likadant ut samma sak, saker kan tillhöra olika "serier" och ändå matcha varandra.
Men om jag ska köpa en overall tittar jag samtidigt efter mössa, vantar och tossor som passar till och köper jag en body funderar jag på om jag har byxor som matchar till (fast byxor är ju lätt om man har helfärgade). När jag tittar efter en tröja att ha över bodies funderar jag mest på om den matchar till många olika kläder som jag redan har, för man vill ju inte ha en hel uppsättning tröjor i så små storlekar.
Beror på vad man menar med matcha. Jag tycker matchning är att färgerna ska passa ihop och det kan man ju enkelt fixa även fast man inte köper alla plagg på en gång. Få färger som inte passar ihop, det jag tycker kan bli lite konstigt är samma färg i olika nyanser.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tycker det är lätt att matcha kläder, speciellt bebiskläder. Men jag och din mamma kanske inte har samma åsikt om hur saker kan matcha ;)
I hennes värld måste det vara samma serie för annars är det inte exakt samma nyans på färgerna :P Typ så… Men jag tycker också annars att det är lätt att matcha barnkläder, även om de inte är köpte på samma ställe.
/Christine
Jag gillar när det är snyggt och när färgerna och kläderna går bra ihop! Men däremot om allt är från samma serie kan jag tycka det blir lite övermatchat egentligen, ofta iaf. Och det är jag inte så förtjust i ;-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det beror väl på vem som ska se? Är bara jag och sambo hemma struntar jag fullständigt i huruvida kläder matchar oberoende av vem kläderna sitter på. Ska jag ut på stan kanske man vill göra sig extra snygg, och det kanske gäller bebisen också förutsatt att inte finkläderna är nerspydda. Då kanske lillkillen kommer se ut som sin far, som är världens sämsta på att matcha färger 😉
#7 - Sån är min man också, vilket är ett enormt problem för min kära mor :P Hur ska det gå, det kommer bli, prickigt, randigt och rutigt på samma gång…
Vilken katastrof känner jag, det finns väl värre saker att oroa sig för ;)
/Christine
#9 - Ja, bodies is the shit känner jag rent spontant :) Och här blir det ju sommarbebis så en massa mössor känner jag inte behövs.
/Christine
Inte så noga med det här så länge det ser bra ut och att färgerna inte skär sig mot varandra. På mössa har jag gjort det enkelt och köpt en vit, passar till allt.
Här hemma är det sambon som har koll på matchande kläder och stilar. Men jag har svårt att se att någon av oss kommer bry sig värst mycket om att matcha så länge det ser någorlunda bra ut samt är bekvämt för pyret.