Gravid? Panik!
Jag vet ännu inte om jag är gravid, men jag kände ändå att detta var rätt sida att besöka.
Det finns nämligen en ynka risk att jag är det, ja jag säger risk för det är inget jag
vill
just nu, men när jag pratade om det med min sambo då den första oron kom så lät han nästan oberörd o det var ungefär 1-2 veckor sen, men nu ikväll satt vi i soffan och kollade på film och då helt plötsligt sa han "Tänk om du är gravid? Vad gör vi då?" så frågade jag honom vad han skulle vilja, o han sa att han vill behålla det. Det skrämde mig lite, jag fick ett konstigt sug i magen och blev nästan både lite nervös och orolig. Jag är nämligen bara 20 år, men unga mammor är ju inget ovanligt längre.
Då kommer vi det som rubbar mig mest, jag tror inte att jag vill behålla det. Jag vet att mamman har sista talan i beslutet, men vad säger man till sin pojkvän som verkligen skulle vilja behålla det? För han sa "absolut ingen abort" då känner man ju sig nästan lite elak mot både barnet och min pojkvän.. jag sitter seriöst o skakar nu när jag skriver detta, jag är jättekluven och orolig.
Vad ska jag göra?
Om du inte känner dig redo för att ha ett barn, tycker jag att du ska göra abort :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Det enda råd som jag kan ge dig, att både du och din pojkvän sitter och diskuterar, om vad ni skall göra. Blev själv mamma när jag var 20 år, och jag ångrar mig inte en dag, det är nu 25 år sedan. De enda som kan bestämma är ni både, för ni är ju båda delaktiga. Hoppas att ni kommer fram till ett beslut som ni passar er båda.
Ni måste prata om det. Berätta precis hur du känner och ge honom utrymme att prata också. Det är bådas barn och båda har rätt att vara delaktiga i beslutet MEN det är i din kropp barnen ska växa och det är du som ska föda fram barnet. Du måste veta att du vill dels utsätta din kropp för en graviditet och förlossning och dels ansvara för ett växande barn resten av ditt liv. Som sagt är det självklart bådas barn men då det är din kropp som bär barnet så måste du helt enkelt ha sista ordet. Du äger din egen kropp och du bestämmer själv vad du vill eller inte ska växa i den.
Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vad är det som gör att du tror att du är gravid? Ofta spelar kroppen en ett spratt så fort man ens råkar snudda vid tanken. Men ni måste i vilket fall prata om det tillsammans, och känner du dig inte redo så ska du helt klart göra abort.
/Christine

Du gör som du vill, det är din kropp och ditt psyke som ska igenom en graviditet. Det är samma här som för dig, skulle jag bli gravid vill sambon behålla och jag vill, och kmr, göra abort. Vill inte utsätta min dåliga kropp för en graviditet och har dessutom varken tid, pengar eller lust till barn.
Nu kommer jag väl riktigt att röra om i grytan, men jag måste ändå säga att ni är två, om att fatta beslutet. Det är ju även hans barn, om du nu skulle vara gravid.
#4 Jag har mina misstankar för jag har inte fått min mens sedan jag slutade med mina piller, dock vet jag att det kan ta tid innan den kommer tillbaka och allt återställer sig, men med tanke på att vi hade oskyddat någon dag innan jag slutade även någon dag efter men då kom han inte i… Men jag ska grunna på det, kanske man känner sig redo och kommer på andra tankar väl när man ser det där lilla plustecknet.
#7: Jag hoppas det löser sig för er! Det är inte ovanligt att det tar upp runt 6 månader innan mensen kommer tillbaka, så om det är det enda symptomet du har skulle jag inte oroa mig ännu, förän andra symptom kommit eller du fått positivt gravtest.
Har du tagit test?
#7 jag vet inte vilka piller du käkar men när jag åt cerazette och hade 2 uppehåll, ett på 6mån och sen ett på 4mån utan att få tillbaks någon mens, så det kan ta ett tag! Trodde på allvar att jag var antingen steril eller gravid under dom uppehållen men var inget av det.
#8 Jag har ju vissa andra symtom, typ illamående varje morgon, yrsel och förändrad lukt/smak.. annars är det nog som vanligt.
Har inte tagit något gravtest ännu, men jag ska vänta lite till o se!
#9 Jag åt Cerazette så då kanske det tar så lång tid för mig med! Jag hoppas på det bästa :)
Men inte ska du vänta, det är väl bäst att få det testat. Om du nu är gravid så har du en levande varelse i dig som växer för varje dag och blir större och större och utvecklas mer och mer. Ska man avsluta en graviditet så tycker jag man gör det så fort man någonsin kan! För fostrets skull! Det har ett hjärta som slår redan i vecka 5-6!
Tänker ni behålla den så kan man ju självklart vänta.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Ta ett graviditetstest, för säkerhets skull! :)
Skulle du vara gravid, sätt er och diskutera närmare då. Det är inget lätt beslut att ta, men ni måste prata med varandra. Börja med att ta testet, så kommer nog alla bitar falla på plats sen :)
• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •
Jag ska köpa ett test idag så får vi se vad det säger då! Kan ju säga att om det nu är så att jag är gravid så har jag redan börjat få symtom på det… typ som illamående på morgonen, har varit såhär i en vecka nu, varenda morgon mår jag superilla o är jättenära på att kräkas hela tiden 🤢
Hoppas att allt löser sig för dig! Håller tummarna här!

TS hur har det gått för dig? Har du testat i dag?
Jag testade igår, det va negativt! :)
Men det var väl skönt? Du slipper du tänka mer på det :)
/Christine
Ja det var verkligen en lättnat, jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra om det var tvärtom, så det var skönt att det tog beslutet åt mig.. eller så :)
Alla har ju sitt eget val i livet det finns ingen som tar ett beslut åt en.
Du gör det som är bäst för dej om du nu är gravid,
Jag är gravid o va beräknad i söndags o jag har nyss fyllt 20 o jag har mycket emot abort, Ja ville ju ha barn när jag blev gravid o ja blev jätte glad för innan så trodde jag att jag va steril,
O jag har alltid sagt att blir jag gravid så kommer jag inte göra abort för de kommer jag inte klara av o jag har faktiskt en kompis som gjorde abort o tack vare den aborten så kan hon inte få barn idag men den chansen är väldigt väldigt liten men det kan hända och då kände jag också att ja törs inte ta chansen men ja ville ju endå ha barn så abort fanns inte med på listan, Men om du är gravid så är det ditt val hur du vill göra ingen annans!
Alla ser ju olika på abort, det må vara en hemsk sak, men sen måste man också tänka på sin omgivning, sin situation om man är redo att välkomna ett barn till den situationen.
Som jag och min sambo har det så hade jag inte velat behålla det. Jag tycker att man ska ha ett stadigt hem, en stadig ekonomi så man vet att man kan ge barnet allt den behöver, jag tycker sånt är väldigt viktigt och är det inget man har så borde man heller inte skaffa barn.
Vi hade klarat av att behålla det, om det nu varit så MEN jag hade inte ansett att det varit rättvist mot barnet. Man ska inte bara tänka på sig själv utan barnet, det är ingen leksak utan ett liv som ska växa upp på ett bra sätt. Det är viktigast för mig.
#20: *klickar genast på "bra inlägg"*
#21 Man tackar :)

#20 Håller med! Bra ekonomi, stadigt hem är viktigt!