Graviditetshormoner
Har du upplevt att du hrm, svajat lite i humöret emellanåt? Det mesta brukar ju kännas rätt roligt sådär i efterhand! Dela med er :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Min stackars sambo är med på noterna och vet att det är hormoner som spökar. Bror min, som är här på besök nu, är inte van och blev helt förskräckt när jag blev arg för att internet strulade. Han försökte lugna mig och ville att jag skulle testa avslappningsövningar och allt möjligt.
Sen kom sambon in, la armen om mig och sa "Det är bara hormonerna, men ska du inte vara arg på nåt annat ett tag?"
Jag grät ett par tårar, skällde lite på ingenting och så var den episoden över. Den repeteras nästan dagligen, ungefär, så bror får allt vänja sig fort 😛
Haha :P Min sambo var nog lite trött när han skulle till jobbet och sa lite tyst hej då och gick mot ytterdörren. Då blir jag förbannad och vrålar: ÄR DET SÅ MAN SÄGER HEJ DÅ TILL SIN SAMBO!!? OCH INTE EN HEJ DÅ-PUSS HELLER!! VAD ÄR DU SUR ÖVER NU!?!
Han fick snällt pallra sig till soffan och säga hejdå som han ska ;)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Var rätt så lugn under graviditeten men blev ledsen en gång över att sidan av sängen inte stod mot en vägg för jag behövde en vägg.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Själv längtar jag bara tillbaks till när jag var gravid för då hade jag ett så jämt och lugnt humör! Jag är mycket lynnigare som ogravid:P Funderar på att skaffa en sådan familj de har i Monty Pythons Every sperm i sacred-sketch, hehe.
Inte så farligt, något utbrott av både ilska och tårar har kommit men inte jättemycket.
/Christine
För mig är det i princip precis som innan, har ju adhd så min sambo är van med mina utbrott. Skickar iväg han eller så går han självmant så jag får ensamtid. Då blir allting fint :)
Jag kan väl gå runt lite mer och muttra över saker, men inget sådär som rejält känsloutbrott än i alla fall.

Jag är rätt lugn faktiskt nu när jag e gravid nästan så min sambo e lite chockad över att jag inte skriker o gråter.
Mer gråtfärdig har jag blivit. I går höll jag på att börja gråta och stampa med foten för att håret vägrade sättas upp i en hästsvans.
Sedan märker jag hur arg jag känner mig, nästan som pms irritation.
På jobbet brukar dom säga åt mig att gå och ta en choklad när jag är som surast, haha 😂
#9: Det där stampa med foten känner jag igen. 😃
I början av graviditeten blev jag arg för minsta lilla men sen när jag hade passerat vecka 20 vände det åt andra hållet. En gång började jag gråta när vi hade slut på apelsiner 😃
Nu i vecka 36 har jag fått tillbaka ett jämnare humör :)