Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1694 ggr
Tina-A
2013-03-03 18:48
0

Hicka

Känner ni era bebisar i magen hicka? När kände ni det för första gången och hur känns det tycker ni? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
2013-03-03 18:59
0

Jag har inte märkt av det alls, men på RUL såg vi att hen svalde fostervatten och sen hickade, men har inte känt av det ännu. Enligt mamma hade jag jättemycket hicka i magen.

SyntHare
2013-03-03 19:27
0

Jadå! Häromkvällen hickade h*n i säkert en halvtimme, stackarn. Känns som små rytmiska rörelser i magen som återkommer hela tiden. Men jag känner bara av det när jag ligger ner och slappnar av 🙂

JossanH
2013-03-03 19:50
1

Hehe, första gången jag kände hicka så trodde jag att det var en muskel som ryckte i magen, efter några gånger kopplade det att det var bebisens hicka jag kände :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

OolssonxD
2013-03-04 17:00
0

melwin hade ingen hicka som jag kände o inte denna än så länge. längtar lite =)

PogoPedagog
2013-03-04 18:37
0

Jag blev jätterädd första gången bebisen hickade, jag trodde den hade fått ett krampanfall och höll på att dö. Hickningarna kom så himla tätt. Efter en stund fattade jag ju som tur var att det var hicka, haha! Minns dock inte när det var. Men han hade ofta hicka sedan, flera ggr om dagen.

SaraC
2013-03-04 18:55
0

Tyckte också det kändes som #3 beskriver och det tog ett tag innan jag kopplade att det var hicka. Hon hickar mycket nu också. Sist vi var på BVC började hon hicka efter vägningen och sköterskan frågade om hon hickat mycket i magen och sa att de då ofta fortsätter med det på utsidan :) I magen tyckte jag det var rätt gulligt men nu tycket jag mest synd om min lilla tjej, det är ju inte kul med hicka!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ChristineL
2013-03-08 14:02
0

Jag tror att den började hicka nu (v.26+2), kom små regelbundna, jag vet inte hur jag ska beskriva det, icke-sparkar :P Mycket svagare än riktiga sparkar och alldeles för regelbundet för att kunna vara sparkar.