Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 2776 ggr
Ketang
2013-03-06 15:38
0

Syskon present?

Dottern är ju så otålig och väntar på att bebis ska komma. Jag funderar på vad vi ska köpa till henne när bebis kommit. Vi kommer ju få en massa bebis kläder/saker, frågan är om det är någon som tänker på henne. Hon får ju inte känna sig utanför på något sätt.

Jag har letat efter ex kläder som det står "Stora syster" på eller liknande. Men jag tycker det verkar vara svårt att hitta nåt vettigt. Hur gör ni som väntar barn nummer 2, 3?

Tina-A
2013-03-06 15:51
0

Jag skulle nog satsa på dels någon sån rolig tröja, men också saker att sitta stilla mer så det finns tid att amma och se efter lilla. Någon jätteroligt film, ett roligt spel, pyssel, pussel och liknande. Om stora tycker sånt är roligt förstås :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ketang
2013-03-06 15:57
0

Hon är väldigt smidig och klarar sig själv mycket så dom problemen kommer jag nog inte att ha. Men det hindrar ju inte att jag köper något sånt till henne ändå.

Någon som vet vart jag kan få tag i någon fin tröja eller något annat roligt där det står ex "Stora syster" eller "Världens bästa syster" osv?

ChristineL
2013-03-06 16:07
0

#2 - Man kan göra egna t-shirts på spreadshirt :)

Vi tryckte upp "Världens bästa faster/morbror" osv, när vi berättade för dom att vi skulle ha bebis, helt okej pris också.

fridaas
2013-03-06 16:15
0

Vi kommer nog köpa en tröja eller liknande till dottern men även något annat, så att hon får känna att hon står i centrum hon med och inte bara den nya familjemedlemmen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Ketang
2013-03-06 16:20
0

#3 Tack för länken! Där hade dom mycket roligt!

noir
2013-03-06 22:04
1

Uppmana släkt och vänner att tänka extra på storasyster! När min brir fick barn nr2 köpte vi ett fint body set till nykomlingen och en målarbok och nya färgpennor till storasyster. Sen ängna vi mer tid åt stora syster och prata och ungås med henne än bebisen :) Viktigt tycker jag att uppskatta de äldre barnen.

[Tess86]
2013-03-06 22:43
1

Nu vet jag inte hur gammal din dotter är eller vad hon gillar att leka med, men en docka med tillbehör tänker jag skulle vara lämpligt. Då kan storasyster få saker till dockan precis som mamma får saker till bebisen, och storasyster kan göra samma saker med dockan som mamma gör med bebis, och så kan mamma och storasyster hjälpas åt att ta hand om bebis och docka.