Studiofotografering?
Jag undrar om någon av er har gjort/tänker göra en studiofotografering med fokus på magen?
Jag vill jättegärna göra det men min man tycker det är slöseri med pengar. Klart det kostar lite men blir helt klart ett minne för livet. Och fint med förstoringar på oss och magen att hänga på väggen.
/Christine
Det är så otroligt fint med magbilder.
Det jag skulle kunna rekommendera om det är priset som gör att du tvekar är att kolla upp om ni har någon skola i närheten som har foto på schemat. Många elever har möjlighet att hyra skolans studio och vill väldigt gärna lära sig fotografera mer. Annars kan du alltid fråga på foto iFokus, finns många amatörfotografer som vill förbättra sig :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Jag som har fått en del distans till graviditeten är böjd att hålla med maken. När baby väl är född så vill du knappast bli påmind om din mage så till den grad att den hänger till beskådan på väggen. Då har man ett nytt perspektiv - baby!! Och tro mig, mot slutet av graviditeten kommer du att vara så trött på den där magen att allt du vill är att slippa den. Ta några egna foton hemma istället som ni kan ha och visa när barnet är så stort att det börjar förstå att det faktiskt är sprunget ur din mage.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Jag kommer arrangera en fotosession med min syster som är en riktigt duktig amatörfotograf, så jag rekommenderar samma som #1. Det finns många som vill öva och kan tycka det är kul att fota gravidmage.
Jag ska göra en gravidsfotografering då jag har semester om två veckor. Dock gratis eftersom jag agerar fotograf själv 😉
Kommer även jag ordna en gravidfotografering senare och den blir gratis eftersom jag ordnar det själv. 😛Maken får vara med och se så att kameran står på rätt ställe ungefär.
Jag å killen ska oxå ta massa foton sen, fast hos min kompis som är fotograf, så kommer bli lite billigare. Tycker de e fint med gravid bilder å de är ju ett fint å lite roligt minne att ha kvar :) tycker jag iaf.

Jag fotograferar mycket själv och har tillgång till studio, så en kompis till mig som är duktig har redan fotat mig och familjen en gång. På lördag är det dags igen 🙂Vet inte om jag kommer förstora någon bild, men det är ju lite roligt att ha ett par bilder i nåt album i alla fall!
Fråga någon "amatör" kanske vore nåt, men jag vet inte om jag skulle känna mig bekväm med någon som inte är proffisionell, jag får fundera lite på det. Fusk med er som kan fixa det själva! 😉
/Christine

#8 Man kan agera professionell som hobby fotografoch yrkes fotografer kan vara oprofessionella. Det är alltid en chansning man tar om man inte känner personen eller har hört folk prata gott om personen. Jag fotade 28 bröllopspar den 121212 men är inte fotograf till yrket. ;-)
#9 - Absolut, menar inte att på något sätt skulle vara dåligt med hobbyfotografer ;)
/Christine
Vi har gjort det men inte hos en så kallad "profs" utan vi gjorde det på egen hand med egen kamerautrustning så det kostad inte oss ett enda öre mer än färg till patronerna i fotoskrivaren. Vi har fjärrutlösare på kameran så vi behöver inte ha någon som står bakom kameran. ;)
Ingen av er då som bor i Göteborg-Alingsås? ^^
/Christine

Tyvärr inte. Men jag har två vänner som bor i Göteborg. En tjej som håller på och bygger studio. Jag kan kolla med henne om jag får lämna ut hennes namn och telefonnummer. Om du har lätt för att känna dig obekväm kanske min andra kompis inre är ett alternativ för det är en bastant karl i 45års åldern ;-)
#13 - Gärna! Har hon någon hemsida man kan kika på också?
/Christine

Det tror jag inte. Hon fotar mest analogt. Men även digitalt. Ska kolla med henne!