Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 3817 ggr
Theres
0

Inga symptom?

Hade ju missfall i somras och på julafton. Båda de ggrna hade jag jätteömma bröst och senaste gången så testade jag positivt 6 dagar innan BIM. Testade mig 6 dagar innan nu med fast det var negativt. Sen fick jag aldrig mens så i förrgår testade jag igen och då blev det ett svagt men absolut synligt streck. Men jag har inga ömma bröst alls? Kanske mår lite illa, fast mitt på dagen. Kan bero på annat iofs. Men om det var så tydligt ömma 2 ggr innan… Vad hände nu? BIM var den 26:e. Första dagen i senaste mensen var 25:e Jan. Missfall 24:e dec.

golf.ifokus.se

noir
0

Jag mådde inte så dåligt alls i början och brösten började ömma ett par veckor efter mitt plus. Plussade BIM+1. Så man måste nog inte ha ömma bröst direkt.
Vart gravid av misstag för 5år sedan ungefär och då testa jag mig för att mina bröst gjorde fruktansvärt ont. Nu när jag planerade min graviditet så kände jag alltså inte något i brösten först ett par veckor efter plus.

Jag skulle nog inte gå på vilka symtom jag har. Om det är bra eller dåligt. Tror inte det har med saken alls att göra. Har väll med ens kropp och hormoner att göra. Försök ta det lugnt. För är det ett plus på stickan så är det ju bara bra.
Lycka till <3

Theres
0

Hm. Ja. Får vänta och se helt enkelt. Men lugnt tar jag det då inte :) Tror inte att man måste chilla förrän kroppen säger ifrån :)

golf.ifokus.se

ChristineL
0

Det kan skilja enormt på olika graviditeter, var glad så länge du inte känner nåt ;)

noir
0

Mena mer ta det lugnt som i att det inte finns så mycket man kan göra mer än vänta och se och då inte gå runt och oroa sig och överanalysera o.s.v
Men det är ju lättare sagt än gjort! (tycker i alla fall jag)

[Thiah]
0

Jag är i vecka 8+5 och det var först förra veckan som bröstvårtorna började göra ont och jag fick lite mera hunger. 

Jag har väldigt lite symptom, mest är jag bara trött.  DEt är nästan så man inbillar sig ibland..hehe

Fast äter jag inte när jag är hungrig så gör graviditeten sig rejält påmind…

Niini
0

Är i v. 27 och har mer eller mindre inte haft några symptom. I början kissade jag kanske lite mer än vanligt, hade lite ömma bröst några veckor o blev jag vrålhungrig började jag må illa men utöver det är det väl mest halsbrännan som kommit de senaste veckorna och huggen i baken/ryggen som varit till o från sedan v. 12 ungefär.

Theres
2

Men jag vill ha så ömma bröst som jag hade förut så man känner av det :/

golf.ifokus.se