Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 1643 ggr
Ketang
2013-03-01 09:53
0

Trycker på neråt nu.

Jag har i dag exakt 47 dagar kvar till bf. Och dom senaste dagarna trycker det som tusan neråt och det känns som om allt ska ramla ut när jag går. Jag har ont av foglossningen, men detta är värre. Och det spänner och sticker i vad som känns som livmodertappen. Jag kan inte ha mitt foglossningsbälte längre för det gör ont i magen när det sitter minsta lilla mot magen.

Sist jag var gravid kan jag verkligen inte komma ihåg att jag kände så här. Kan det vara så att muskler osv är lite mer slappa när man redan fått ett barn och att det är därför som det känns så här?

Hur känner ni som är i någorlunda samma vecka? Har ni barn sen tidigare eller är det första?

Tina-A
2013-03-01 11:54
0

Det trycker mer när det är andra barnet har jag fått lära mig. Livmoderhalsen brukar vara lite öppen också så det känns säkert rätt obehagligt. Om du blir orolig skulle jag be att få komma in på kontroll!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ketang
2013-03-01 12:05
0

#1 Jag var hos bm i måndags och pratade med henne om det. Men hon sa inte så mycket. "Ja bebisen börjar ju bli stor nu så det är normalt" typ. Inte så mycket till hjälp :-)

Men ja det är obehagligt. Och med tanke på foglossningen känns det lite som bäckenet "ger vika" för tyngden 😮