Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1033 ggr
diesel92
2013-02-26 12:18
0

vad för test?

Jag funderar på att göra ett gradivitetest men har problem att välja vilket jag ska testa. De jag såg på apoteket stod ba; bör testas vid beräknad mens. Mitt problem är att jag alltid haft ne krånglande mens och den har aldrig varit som den ska vara. Den kan komma när den själv vill och ibland dröjer de månader innan den kommer.

Alltså kan det bli väldigt fel för mig när jag ska testa. Har ni förslag på bra gradivitetstest? Luddig text kanske men är lite förtvivlad.

Tina-A
2013-02-26 12:27
0

Alla test är i princip lika bra så du kan ta vilket du vill. Clearblue tar ju en där det står "gravid / ej gravid" i text och det kan ju vara skönt att kunna läsa och slippa tyda strecken, men en vanlig billig sticka med 2 streck går lika bra!

Försöker ni bli gravida? När hade du mens senast?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ChristineL
2013-02-26 18:33
0

Om ni försöker bli gravida så ta ett test på samma datum varje månad. RFSU ska ha ett test där man kan få reda på det tidigare, men det är bara ett rykte så vet inte säkert.

[Tess86]
2013-02-26 18:51
0

Jag beställde typ 10 teststickor från någon billig hemsida, kommer inte ihåg om det var minpris-tester.se eller billiga-tester.se. Då har man teststickor hemma varje månad man vill testa, och kan testa flera gånger om man vill också. Så slipper man köpa ett dyrt test varje månad.

Även de billiga testerna har en säkerhet på 99% och kan aldrig visa att man är gravid ifall man inte är det, de kan bara missa åt andra hållet, att de missar en graviditet fast man är gravid. Men om man fortfarande är osäker så kan man vänta några dagar och göra ett test igen, om man ändå har så många stickor hemma :)

evelina1991
2013-02-26 21:47
0

Jag tog apotekets egna märke för de va den billigaste där och körde på dem tills de plussade sen för o bekräfta det hela så tog jag en clear blue när jag äntligen hade plussat på ett av apotekens :)

Zvintos
2013-02-27 06:46
0

Jag hade stickor från Tradera och hade även 2 stickor från billiga-tester som jag fick gratis när jag beställde termometer. De som visade bäst var helt klart billiga-testers, de andra visade mycket svagare under längre tid.

diesel92
2013-02-27 09:07
0

Försöker inte att inte bli gravid och risken är verkligen minimal men har känt av tecken o så har jag aldrig känt tidigare. Om jag är gravid är jag inne i månad två ganska exakt. Minns inte när jag hade mena senast i och med att den aldrig stämmer.

Tina-A
2013-02-27 10:02
0

#6: Om du tror att du är inne i andra månaden så får du troligast ett positivt test om du testar dig nu, oavsett vilket test du använder. Så testa! Lycka till :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

diesel92
2013-02-27 14:18
0

7#: okej tack för svar. :) bara hoppas att bebben inte vill komma än på ett par år. Men man jagar ju upp sig som en tok så man tror sig se tecken. FÅr åka upp och köpa ett test så fort jag har möjlighet

Sussi89
2013-02-27 14:24
0

När det står "bör testas vid beräknad mens" så menar dem väl mest att det inte är pålitligt att testa tidigare än beräknad mens, och då menar dom en 28 dagars cykel. Så efter det är det ju fritt fram att testa när som :)

Och alla graviditetstest är "bra" de visar om du är gravid eller inte, så även om du väljer det billigaste så ska det visa rätt :) Lycka till :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
2013-02-27 16:10
1

Man kan lätt få hjärnspöken och konstiga tecken så fort man bara börjar fundera över det. Ta det lugnt, köp ett test idag och gör det med morgondagens första urin :)