Gravid?
Hejsan!
Vet inte hur jag ska börja inlägget, så kör rakt på sak!
För ett par veckor sen så glömde jag att ta mina p-piller, och under två veckor har jag nu känt "mensvärk", äter som en häst, har otroliga bröstspänningar och är trött hela tiden.
Kan även tillägga att min mage är väldigt spänd och känns svullen.
Vad jag vet så är det ganska vanliga symptom? Hur kände du dig i början av din graviditet?
Gjorde en abort för 3 år sen och det var det värsta jag varit med om, eftersom jag fick göra det 2ggr med samma foster. Verkligen något som jag inte vill uppleva igen.
Är lite orolig och vet inte riktigt vad jag vill göra om det visar sig att jag är gravid. Är bara 18, går på gymnasiet och har saker som jag vill göra innan jag och min sambo skaffar barn.
Vill inte se kommentarer som på något vis är elaka eller höra att man måste skydda sig, för jag vet det och att glömma p-piller och sen ha samlag utan kondom är dumt om man inte vill bli gravid. :)
De känningar du har kan också vara pga de glömda pillrena. När jag slutade med mina piller hade jag alla möjliga graviditetssymptom ägglossning i mens, i flera månader.
De symptom jag hade strax innan jag plusade var i princip enbart svullna bröst och att jag kände mig varmare (högre temp). Efter pluset började brösten växa. Sen dröjde det ett tag innan tröttheten kom och sen i vecka 7 även illamåendet.
Hur många dagar missade du? Du får ju inte ÄL på en gång bara för att du glömde ta ett par dagar ;) risken är nog väldigt liten att har blivit gravid, men visst kan den finnas där. Och det går sällan så fort tills man börjar känna, jag tror också att det är p-pillrerna som spökar.
Mitt första grav-tecken var ömma bröst och avsmak för kaffe, sen kom hungern som ett brev på posten, allt detta runt vecka 6-8.
/Christine
Mitt första graviditetssymtom var värmekänsla och en enorm trötthet, sedan kom spänningar i brösten. När jag plussat kom mensvärk. Avsmak för kaffe etc kom inte förrän vecka. 7-8 ca. Illamående/småsug kom ungefär samtidigt.
Hej, jag befinner mig i samma situation som dig. Mensvärk hela tiden, ömma bröst och väldigt trött. Väntar min mens på fredag och hoppas verkligen att den kommer. Jag har precis som du gjort en abort innan och det vill jag inte vara med om igen. Och självklart ska man alltid tänka på att skydda sig men att sitta och döma och peka finger i efterhandlöser inget. Alla är mänskliga och kan felbedöma! Jag önskar dig lycka till! Skriv här ifall du får mens, håller tummarna för att du får den!
Jag gjorde ett test pga att jag fick som "mensvärk" i över en vecka men ingen mens kom, det var dock klurigt eftersom jag har gått på p-piller i 6år och därmed inte fått mens under alla dessa år. Hade ett uppehåll en gång på 6månader men ingen mens kom tillbaka och även nu så hade jag haft ett uppehåll på 4månader utan att någon mens kom, så jag har liksom glömt bort både hur mensvärk känns och att man ska ha mens över huvud taget, började nästan tro att jag var steril eller nåt.
Jag visste att jag hade haft ETT oskyddat samlag på nyår, och sannolikheten för att det skulle ha tagit sig just då kändes avlägsen. Men jag mådde konstigt helt enkelt och hade verkligen "mensvärk" (fruktansvärt, hur orkar folk ha mens!?). Gjorde apotekets gravtest sent på kvällen och som vanligt stod jag beredd att slänga det direkt när tiden gick ut (för JAG blir inte gravid, vet inte hur många stickor jag har kissat på under åren och slarvat i sängen) men rätt som det var så fanns där TVÅ streck istället för ett. Nåt fel på testet tänkte jag och gjorde ett digitalt veckotest från clearblue kvällen dan därpå och visst var jag gravid ;)…
På måndag är jag i v.9 och symtomen jag har nu är extremt ömma bröst, kräks 2-6ggr per dag, hungrig hela tiden men mår samtidigt för illa för att få i mig så mycket, trött…väääldigt trött….och magen och börjat ändra form från platt till "svullen" =)
Hej! Har inte haft tillgång till dator, därför har svaren blivit sega, haha.
Gjorde ett test för några dagar sen och det visade ingenting, så det är skönt :)
Tänker sätta in en p-stav igen för att vara säker, enda tråkiga med den är att jag har fruktansvärd huvudvärk hela tiden.
Hur gick det för dig?
Nämen, får säga grattis då!
Vill gärna ha en egen liten plutt, men känner att det får vänta några år :>
#6 Jag fick min mens som tur är :) Jag väntar också med en liten plutt, måste först bli klar med min utbildning :)