När visste du?
Hur tidigt/sent visste ni att ni var gravida och plussat? Och vad fick er att tro att ni var gravida?
Jag plussade 19 dagar efter befruktning, gjorde en IVF och fick testa tidigast 15 dagar efter äggåterföringen, men vågade inte testa tidigare. I det läget fanns det inga tecken som tydde på att jag skulle vara gravid men det var jag. Då var jag alltså i vecka 4+4
/Christine
Jag tyckte jag visste det med en gång. Det kändes liksom annorlunda. Sen plussade jag 2 veckor senare och det var väl ingen överraskning egentligen, eller jo, jag trodde ju att jag hade varit larvig hela tiden och inbillat mig saker 
Jag testade 1 dag innan beräknad mens och fick positivt! Hade inga tecken alls på att jag var gravid.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
första riktiga försöket så tog det sig för oss, men jag kände på mig att det tog sig. Det var inte vanliga inför mens smärtor och annat jag kände. Så min sambo sa att jag fått hjärnspöken och bara skulle bli besviken när det inte blev något plus.
Visst vart jag lite små besatt av känslan. testade med stickor var och varrannan dag när mensen borde dyka upp. alla negativa!
men BIM+1 så fick jag mitt plus och det var en fredag!
Första tecknet jag hade var att tempen höll sig högre än vanligt mellan ÄL och BIM (använde tempmetoden i 8 månader), kände mig kokhet vilket jag vanligtvis inte brukade göra. Tempkurvan låg såpass jämnt och fint. Det tillsammans med att brösten svullnade och magkänslan av att det faktiskt var något denna gången. Hade egentligen inte tänkt testa förrän efter mensen var sen, men fick ett infall 4 dagar innan (dvs 11 dagar efter ägglossning) och plusade!

Jag minns inte om det var illamåendet som fick mig att misstänka graviditet eller om det bara var utebliven mens. Men jag var rätt säker ett tag innan jag vågade testa mig, vilket jag gjorde rätt sent, ca vecka 7.

Jag var i v5 eller v6 och jag tog testet för mensen var sen. Jag skulle gå ut o festa på lördagen så jag kände att jag ville kolla om jag var gravid innan dess.
Vi plussade i vecka 5-6 :) & jag la märke till de för de kändes annorlunda på något sätt, kan inte beskriva de :P
visste när min mens var 3 dagar försenad, den brukar ALLTID annars komma beräknad dag :)
tog test 4 dagar efter det, och ja, då var det possitivt :)
Minns inte riktigt när jag plussade, men kände igen hur livmodertappen var sen min förra graviditet! gjorde 2 negativa test innan jag plussade, men visste nästan men 80% att jag var gravid pga av tappen:P
Började fundera över om inte mensen borde dykt upp så tog till sist ett test (hade haft oskyddat och ej avbrutet sex en gång) som var positivt :) annars kände jag inget annorlunda då.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Plussade idag, faktiskt, och innan har jag väl känt mig konstig och anat något men inte riktigt vågat testa.
Men kroppen har värkt annorlunda, jag har varit trött med hyvydvärk och nästan febervarm kropp. Dessutom har jag som en molande mensvärk nästan hela tiden.
Min sambo hade misstänkt det i en hel månad innan jag gjorde mitt test.
Utebliven mens, mens värk, illamående, sover hela tiden, spyr när jag äter, humör svängningar osv osv. För mig kan listan göras LÅNG! ;(
http://bebisimagen.blo.gg
För min del var det bara en ren chansning. Hade vart galet trött över 1 vecka, kom knappt ur sängen. Inga andra symptom varken då eller senare. Handlade mat på coop och såg gravtest så köpte 1. Dagen efter visade testet att vi väntade smått 🙂