Klädförvaring?
Hur förvarar bebisens kläder? Och hur gör ni sen när bebisen kommit? Jag försöker leta på någon fin byrå att ha kläderna i men hittar liksom inget jag gillar. Just nu ligger dom i plastpåsar i banankartonger men vill ju tvätta upp allt innan bebisen kommer och organisera förvaringen. Någon som har nån käck lösning?
/Christine
Samma problem här!
Just nu håller jag på att packa upp alla kläder ur dessa påsar m.m
Lagt allt i trådbackar i min garderob. Sen ska jag tvätta allt och sortera efter storlek. De stora kläderna kommer få vara i min garderob i lådor sorterade efter storlek och sen bebisens basic kläder kommer ligga på skötbordet. Nerbajsad bebis så kanske man snabbt vill byta till en fin body o.s.v Sen tänkte jag att jag måste hitta en möbel eller plats för resterade kläder. Allt kan ju inte ligga vid skötbordet. Inte som jag har tänkt just nu i alla fall!
Ja, lite basic-plagg får ligga kring skötbordet nånstans, men allt det andra är ett problem :P Hoppas få lite inspiration till barnrummet över lag på Baby- & barnmässan i helgen men det står stilla och snurrar runt i skallen samtidigt :P
/Christine
Ja, jag hoppas på inspiration när jag får bort alla kartonger som skräpar i bebisrumet sen flytten. Vill även få dit spjälsäng m.m så man ser hur mycket plats det finns att bolla med. Rummet är ganska litet men med rätt förvaring så är det rätt perfekt storlek ändå! :)
#2 - Vad heter den?
/Christine

Vi har vår skötplats på en diskbänk då vårt hus har två kök. Så vi har alla kläderna i skåpet över bänken.<Det är jättepraktiskt för det är lätt att överblicka alla plaggen medans man håller koll på lillen. Nu har ju inte alla ett extra (fult!) kök men ett väggfast skåp över skötplatsen kankse går att ordna:) Då tar det heller ingen extra golvyta om man är trångbodd.
#8 - Ja, den ja! Har kollat lite på den med tre lådor men känns lite tråkig till ett barnrum…
/Christine
Fanns i blått också, om jag inte minns helt fel. Men jo, det är sant, ultimata barn-rums-möblen är det ju såklart inte.
Vi har överflödigt med garderober och en klädkammare. När barnet är äldre kommer jag dock köpa en vit garderob där kläderna ska ligga och vårat barn får kreativt själv måla den dekorativt på dörrens utsida efter eget tycke. Jag gillar att pyssla och hålla på med färger och barn brukar ju gilla sådant också så dörren får bli som ett stort papper den får måla på för att få in lite färg i rummet.
Vi har kombinerat skötbord/byrå så klädförvaring är inget problem :)
Vi har en gammal malmbyrå som mest har stått med massa grejer i. Rensade ur två av lådorna och det räcker att ha två lådor i början, man byter ju storlek och då byter jag bara kläder i dem lådorna.