Gravid iFokus

Gravid

Etiketterinhandlapreparera
Läst 1745 ggr
Ell
0

Andningslarm

Jag kände knappt till att de fanns och nu vet jag inte om vi borde skaffa ett eller inte. Det kostar ju en slant men om det funkar så är det väl investerade pengar tänker jag. Hur tänker ni? Någon som använder det? Någon som tänker använda det?

ChristineL
0

Jag tänker inte köpa det. Om bebisen har andningsuppehåll på nån/några sekunder (vilket är vanligt), så går larmet igång av det. Jag skulle bara bli nipprig av det. Tittar hellre till bebisen ändå med jämna mellanrum.

noir
0

Hört från läkare att det är jätte bra MENsom förälder blir man lätt stressad av larmet och han rekomenderade det inte till alla. sen när barnet blir rörligare och hittar nya sovatilar kommer larmet inte funka. Svägerskan ville köpa till sin 7-8 månaders men fick förklarat att larmet kommer gå av hela tiden pga sättet hennes dotter sover på. ( på mage med benen lite ihopkrupna)

PogoPedagog
0

Jag har också hört om många som fått flera larm i "onödan" då som Christine säger de flesta både barn och vuxna har andningsuppehåll varje natt! ( hörde ett radioprogram om just detta) . Så jag skulle oxå bli räddare än lugnare tror jag. Men å andra sidan är det en extra säkerhet, man får nog välja det som känns bäst för ens egen mentala hälsa:)

SweGizmo
0

Vart kan man köpa sånt här??

Min blogg: SweGizmo.se

ChristineL
0

#4 - Vilken babybutik som helst…

JossanH
1

Som jag förstått det finns det larm som endast reagerar efter 15sek (har jag för mig). Om det skulle rädda livet på mitt barn så skulle det ju vara värt varje öre. Har dock inget larm nu och eftersom hon är 6 mån nu och har börjat åla runt som en larv i sängen så är det ingen idé nu. Till nästa barn är det möjligt att vi kommer skaffa ett larm.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ell
0

Ingen som använt det alltså? Jag kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för om vi ska skaffa ett eller inte.