två frågor.
Hur lång tid tar det innan det börjar synas att man är gravid ungefär ? När börjar magen växa?
jag får svåra kramper i nedre delen av magen ska det vara så eller är det tecken på att något är fel ?
tacksam för svar

Det är väldigt olika, det beror från person till person, vissa ser det efter bara någon månad medans andra ser det betydligt senare.
och angående att du får svåra kramper så kan det vara att du är gravid och allt börjar flytta på sig, eller så kan det vara något fel.. väldigt svårt att säga, men jag tycker du ska besöka barnmorskan i alla fall bara för att vara säker på att allt står rätt till.

PÅ mig syntes det redan i v 13 med första barnet.

att det gör ont, det gör det på mig fortfarande, det är som BM sagt till mig, att livmodern växer och så länge du inte blöder så ska det inte vara någon fara. Men är du osäker så är det du självklart bäst du kontaktar din BM. Jag är nu i v 18 och har fortfarande ont och inte fått nåt för det. De säger till mig att det kan fortsätta hela graviditeten och att inte inte finns nåt att göra åt det. Bara att ta det lugnt. Min väninna har också ont men hon har värre än mig, men samma sak där. Men på henne har de tagit ultraljud men allt är bra. Tyvärr verkar man få stå ut med värken! Man får tänka på det bra som blir av det…;) Lycka till!

glömde att skriva att magen syntes redan i v 11 på mig, men på min väninna som är i v 22 börjar det synas nu så det är olika.

på mig började det synas runt v 14-15. inna det såg det mest ut som om jag bara hade ätit lite för mkt. haha

okej , tack så mycket för alla svaren.