althera?
Den mjölkfria ersättningen Althera har min 5 månaders dotter börjat äta och jag undrar hur länge den kan stå innan den blir dålig. även om den går att återuppvärma i micron efter den blivit kall. finns det någon puremat som innehåller mjölk och vad står de på innehållsförteckningen om det är mjölk i? Mvh
På deras sida står det att det inte går att spara.
"Nej, Althéra ska alltid tillredas en måltid i taget, dvs. den ska inte förvaras i kylskåp. Uppvärmd eller överbliven blandning ska alltid kastas."
Ofta när det gäller purémat så står det skummjölkspulver om det är mjölk i. Sedan finns det massa benämningar som innehåller mjölk att se upp med; mjölkpulver, mjölkalbumin, mjölkäggvita, torrmjölk, kärnmjölkpulver, skummjölkspulver, filmjölk, yoghurt, smör, margarin, grädde, gräddpulver, gräddfil, creme fraiche, ost, mjukost, smältost, kvarg, keso, messmör, mesost, vassle, vasslepulver, kasein, kaseinat. Vasslet i althera ska vara hydrolyserat så de flesta barn med mjölkallergi ska tåla den, dock ej min son. Vi fick byta till neocate.
Sånt borde väl stå på förpackningen tycker jag? Dåligt om det inte gör det det oavsett vad det är för typ av ersättning.
/Christine