Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1684 ggr
JustMySelf
0

Första symptomen

Vilket eller vilka symptom på att man är gravid brukar man känna av först, förutom mens?

Jag har nyligen börjat med Cerazette (minipiller, vill alltså inte bli gravid än på ett tag) och än så länge har jag regelbunden mens men jag vet att det är vanligt att inte få mens alls när man har tagit dom ett par månader. Jag vet att Cerazette inte är helt säkert (inget preventivmedel är ju det, men det är lite mer osäkert än kombinerade p-piller) så jag vill gärna kunna ha koll på om jag skulle bli gravid även sedan när mensen eventuellt försvinner.

Och ja, jag vet att man kan få mensliknande blödningar annars också, men jag hoppas att jag hade märkt av skillnaden mellan det och vanlig mens

ChristineL
0

Molande mage (liknande mensvärk som kom och gick), ömma bröst och avsmak för kaffe var det för mig. Vi är alla olika så det är svårt att säga hur det "brukar" vara ;) En del känner av illamående på en gång medan andra inte känner nåt alls under hela graviditeten.

[Tess86]
0

Jag fick först en otrolig åksjuka när jag åkte bil eller flög. Jag kände mig väldigt trött och illamående med magvärk ett par dagar, det var så intensivt att jag trodde att jag blivit magsjuk men det gick över igen efter två dagar. Efter det kom molande magvärk. 

Men när illamående eller magvärk väl kommer kan man redan ha varit gravid i flera veckor.

Niini
0

Reagerade inte på det just då, men helgen före jag plussade hade vi kräftskiva o jag kunde nätt o jämt klämma ner en cider. Tyckte det smakade skit rent ut sagt. Efter det kom utebliven mens och trötthet så in i norden.

[Zorita]
0

För mig pirrade det i tjejmagen och jag mådde illa rätt tidigt. Sen poppade brösten ut och värkte nåt enormt, mer än vad de brukar under mensen.

Zvintos
0

De enda känningarna jag hade först var att jag var mycket varmare än jag brukar (tempen högre än normalt, vilket syntes i tempkurvan) samt svullna bröst. Efter utebliven mens kom växande bröst och tröttheten.