blev inget
Det blev inget + denna gång heller, fast jag till och med gjorde ett ÄL test och det var positivt och vi hade samlag samma dag. Vi är båda friska och läkarna kunde inte se nått konstigt förutom att jag hade många äggblåsor så nu är fertilitetsmonitorn beställd för att testa och se !
Nån som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn eller många äggblåsor?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag hade jättemånga äggblåsor också, och det gjorde väl att dom hindrade varandra från att växa sig tillräckligt stora och släppas iväg. Det slutade med en IVF där 17 äggblåsor tömdes men det blev bara fem ägg.
Har du regelbunden cykel?
/Christine
oregelbunden cykel, jag vet inte hur många äggblåsor jag hade men vad jag läst om så ska det vara lättare att bli gravid med fler äggblåsor men är det fel?
Om du har oregelbunden cykel så finns det väl ingen vits med fertilitetsmonitor vad jag förstått? Jag har läst lite om hur den fungerar men uppfattade det som att det fungerar bäst om man har regelbunden. Jag hade tidigare hört att det var bra med många äggblåsor men i mitt fall hindrade dom varandra. Har du fått pergotime? Det är tabletter som ska hjälpa till att få ägglossning, dock funkade det inte för mig.
/Christine
Jo det funkar för oregelbunden också, men du behöver använda fler stickor.
Kopierat från deras sida:
Clearblue Fertilitetsmonitor passar dig om din naturliga menscykel normalt varar mellan 21-42 dagar. De flesta kvinnor behöver tio teststickor under varje cykel. Kvinnor med oregelbunden eller lång menscykel kan behöva 20 teststickor under varje cykel för att hitta sin mest fertila period.
Nej inte fått nånting, dom vill inte ge mig det. troligtvis för att jag och min sambo är för unga för att skaffa barn enligt dom! (Fått den kommentaren)
/Christine
Japp född 92. Senast jag var där, (ett år sedan) fick jag höra det och min mamma var också med och hörde det! Efter det har vi haft bokade tider dit men jag har avbokat dom dagarna innan då jag varit rädd för att gå dit igen så gör allt för att inte behöva gå dit.
Ja om det är så för dig så förstår jag att det är svårt. Jag får i allafall mens 1 gång i månaden men ibland kan dom vara tätare eller mindre täta. Brukar oftast vara 25-40 dagar i mellan. nån gång har det varit 62 ddagar men det var en gång hittils :P
Jag tycker nog att det är dags att ni går dit igen då, ni har rätt till hjälp.
/Christine
Min sambo är utomlands just nu med sin familj så när han kommer hem ( på måndag ) ringer vi och bokar tid.
Får ta mig i kragen och gå dit helt enkelt!
Dock så har vi avbokat 3 ggr nu så hoppas dom inte oppinerar sig mot det och säger att vi kanske tvekar att skaffa barn då vi avbokat!
(sådana tankar väcker i mitt huvud när jag ska dit)
Gör det bara, inte säkert att ni får samma (otaktiska) läkare som tidigare, och ni har rätt att byta om så skulle vara fallet.
/Christine
Sant :)
vi ger det en chans till !