Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 1394 ggr
Personen
0

avvänja henne

Hur ska jag avvänja min 4 månaders bäbis från amning? Har tänkt amma fortfarande men problemet är att hon somnar inte om jag inte ammar henne sen när hon väl somnar så vaknar hon efter 10 minuter och somnar inte förrän hon får bröstet och så pågår det tillsjag går och lägger mig för natten. Hur ska jag göra för att hon ska fortsätta sova?

JossanH
0

Jag har upplevt att bebisar går igenom så många olika perioder under uppväxten. Min tjej gick från att äta 1-2 ggr på natten till att börja äta 3-4 ggr per natt i några veckor. Plötsligt slutade hon tvärt med nattmålen och kan nu sova mellan 8-12 timmar utan mat på natten men då har hon istället börja bajsa som en galning och bajsar nu 1-2 ggr per natt! Jag har tagit alla små konstigheter med ro och det har alltid gått över efter några veckor. Hur länge har det varit så för dig? Hon kan inte ligga med dig i soffan då tills du går och lägger dig (förutsatt att du sitter still och tittar på tv under kvällen) så att hon kan vakna och tutta utan att det blir någon stor grej av det? Hon kanske är i en period då hon kräver extra mycket närhet eller tycker att det produceras för lite mjölk?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Personen
0

Bra svar! Tack :) ja hon har varit såhär sen hon föddes i princip och jag sitter inte alltid still på kvällen utan brukar städa, sitta vid datorn, dricka varmt te osv och vill därför inte ha henne i famnen. Plus att det är skönt att slippa bära någon för en timma ;) Jag hoppas att det går över av sig själv. Men kommer bli jobbigt om hon har mjölkallergi som hon mest troligen har :S

JossanH
0

Ofta går det nog över av sig självt skulle jag tro. Det finns dom som har barn som gråter konstant, och det går ju över :) Vad är väl lite tutt på kvällen då det skulle kunna vara vrålskrik hela natten? Så tänker jag ibland när jag tycker en del saker är lite jobbigt. En kompis till en vän till mig måste ta på sig öronproppar varje gång de ska byta blöja då de vet att det blir illskrik.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
0

Hon vill nog bara öka din mjölkproduktion eftersom hon växer extra mycket just nu! Då måste de amma mer för att öka produktionen :-) just natten är toppen att amma på för då stimuleras mjölkproduktionen som mest! Om du tycker det är okej att du får mindre mjölk och inte komma producera tillräckligt kan du alltid prova napp! Det hade vi och det funkade bra när de vill snutta :-) annars kan du försöka hålla ut någon vecka, det går över när hon kommit ur sin växtspurt :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]