Ultraljud igen
Idag var vi på ultraljud i uppsala igen, denna gången med både barnkirurg och speciallist.
Var längesen vi var så nervösa som idag, men inga fler fel fann de (vet ju redan att tarmarna ligger utanför bebbens mage). Så det var ju en himlans lättnad. Och antagligen blir det kejsarsnitt redan i v36. Alltså har över halva tiden redan gått, och fortfatande ingen lillmage att gosa med. Men den kommer :)
Jag ville bara dela med mig, är så lycklig av dessa nyheter att jag skakar. Trodde verkligen att något mer skulle vara knas med vad som antagligen är en liten sessa där inne.
Men vad skönt att höra! Hoppas allt fortsätter i goda tecken för er nu.
Lite spännande att följa dig också. Hoppas du fortsätter uppdatera oss även när bebis är född! :)
Klart jag kommer göra detta :) Perfekta stället att få råd på och att lätta hjärtat på :)
Vad skönt! Jag drämmer i med ett grattis :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Grattis säger jag med! Och vad tidigt med vecka 36, är det för att inte riskera att förlossningen startar på riktigt? Vi fortsätter hålla tummen här och ser fram emot fler uppdateringar =)
/Christine
Jag tyckte också det verkade väldigt tidigt med v36, men det var för att ju längre tiden går.. blablabla något med tarmarna. (jag har en förmåga att sluta lyssna när dom pratar, förstår bara "bra" eller "dåligt") Men det ökar risken för att det inte blir så bra helt enket. Så v36 rekommenderade dom var bäst, så självklart slog vi till. Behöver inte fler risker än de som redan blivit serverade :)
Vad skönt att det inte var något mer fel på bebisen! 
Jo men är det inte så att Tarmarna svullnar mer ju mer bebisen växer? Därför måste man plasta in tarmarna när de föds och ligga i kuvös tills svullnaden går ner och de får plats i buken och opereras in. Kan ha fel men det är så jag sett på tv när det fötts barn med tarmarna på utsidan.
Jo så är det, det beror på hur stor bebisen är och om något är förstört. Det märker dom på plats. Antingen blir det operation på dirr eller så måste en del plastas in.