Småblödningar
Är något oroad måste jag säga. Har de senaste veckorna haft mens/mellanblödningar lite väl ofta. Fick första mensen rätt sent (15 år) och efter det har den varit väldigt oregelbunden, samt att det har varit väldigt lite blödning. På senare tid att jag haft ännu mindre blödning än vanligt, som varat i en till tre dagar. Sedan har det varit uppehåll i ett par dagar och sedan har jag fått blödning igen. Tänkte först att det kunde vara för att jag inte tagit mina minipiller (Cerazette) så jättenoga. Jag brukar ta tabletten på förmiddagen någon gång men ett par gånger har jag slarvat och kommit på att ta den först på sen eftermiddag. Men sedan började jag läsa om att man kan få småblödningar i början på graviditet. Detta oroar mig något eftersom min pojkvän absolut inte vill ha barn just nu, dock betvivlar jag att jag hade klarat en abort så jag tror att jag hade "valt bort" min pojkvän och behållt barnet.. Blandade känslor kring den tanken och slipper gärna hamna i den sitsen.
Jag fyller 22 år i september och vill verkligen ha barn tidigt, men vill gärna att barnets pappa skall få vara med i bilden. Är jag gravid och väljer att behålla honom/henne har min pojkvän sagt att jag måste skriva "Fader okänd".
Helt enkelt, vad tror ni? Behöver jag oroa mig? Vad kan dessa blödningar innebära?
Minipiller ska ju vara jättekänsliga vad jag hört, dvs, det är jätteviktigt att man tar dom vid samma tid varje dag. Kanske p-stav vore nåt för dig istället? Och tror du verkligen att din pojkvän skulle välja bort dig om du vore gravid? Det är så jag ser det, det är inte du som väljer bort honom.
Men jag har ingen vidare koll på hur minipiller fungerar, men sk nidblödning brukar inte komma och gå, utan det kommer bara några droppar under nån dag, vanligtvis.
Fortsätter du oroa dig så kan kroppen fortsätta att bete sig konstigt ;) Men du kan alltid kontakta din barnmorska.
/Christine