Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
isafisa
0

Nidblödning?

Hej! Jag har en liten fråga då jag börjar fundera på hur det står till inne i magen. Jag slutade med mina mini-piller någon gång kring julafton, sen hade jag mens direkt efter det. Men efter det har den inte kommit igen.

Men i torsdags så kom det lite lite blod, inte alls mycket. Man kan väl närmast beskriva det som att det blev lite rosa på pappret när jag torkade mig under den dagen. Men sen kom det inget mer. Jag har vanligtvis (och medan jag åt pillrena) ganska mycket mens. 

Vet ju att menscykeln kan bli lite ojämn när man slutat med pillrena precis, så funderar på om min ägglossning blev lite senare än "planerat" och att detta var en nidblödning?

Har grav-testat för en vecka sedan (när mensen skulle kommit om det var regelbundet) och så idag, båda gångerna negativt. När bör jag testa igen om inte mensen kommer?

ChristineL
1

Kan vara en nidblödning ja, eller en mellanblödning. Vänta några dagar och testa igen om du inte fått någon riktig mens.

isafisa
0

#1 Tack för svaret :)

Mensen verkar inte alls vilja.. Har inga av de "tecken" jag alltid fått förut. Men är väl bara vänta och se då. Skulle ju gärna få antingen ett positivt test eller mens så jag vet hur det står till i alla fall :P