Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 14701 ggr
jackiejohn
2013-01-21 21:51
0

Fundersam

Hejsan allihopa! Det är så att jag inte riktigt förstår nu, min mens är sen imorgon 22/1 är den en vecka sen! Har väldigt regelbunden mens den kan diffa med 1-2 dagar förtidigt/försent. Tog ett test igår som var negativt men jag undrar om det verkligen "måste" vara det? Har jätte ömma bröstvårtor och svullen magen.. (OBS! Min mage har aldrig varit svullen innan mens, därför reagerar jag på det) Så till min fråga kan det ta ett tag innan man plussar eller har jag gått över den tiden för att få ett pluss trots allt? "/ Har inga som helst tecken på att mensen skulle vara på G heller.. Tacksam för svar!

jackiejohn
2013-01-21 22:08
0

Kan tillägga att jag är väldigt trött och kissenödig väldigt ofta, ingen stress i livet som kan orsaka detta inte heller är det någon uvi! :)

Tina-A
2013-01-21 22:12
0

Det kan ta lång tid innan man plussar så du har inte gått "över tiden" för att plussa. Vänta några dagar och testa igen! Det handlar om när ägget fäster vilket kan variera väldigt många dagar, så OM du är gravid kanske ägget fäste för inte så länge sen. Hormonet som gör att man plussat ökar väldigt snabbt i början så det behövs bara några extra dagar för att de ska ha hunnit bli lite mer och chans för plus ökar!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jackiejohn
2013-01-21 22:23
0

2# Tack så mycket för dit svar! Då väntar jag några dagar till innan jag tar ett test! :)

ChristineL
2013-01-21 23:07
0

Som #1 säger, dessutom så kan tester visa felaktigt negativt om det är för tidigt, det beror på hur hög halt av hcg-hormon du har. Känner du dig orolig så kontakta barnmorskan för säkerhets skull. Kom ihåg att ett test som visar positivt alltid är positivt.

jackiejohn
2013-01-21 23:31
0

4# Tack för dit svar! Vi har hållit på sen i juni så ett pluss är mer än välkommet hos oss! Hade nästan "gett upp" så nu när mensen inte kom så blev jag så paff :) men vågar inte vara glad riktigt även om tankarna snurrar vill jag lova, men väntar nån dag och tar ett nytt test visar de också negativt men ingen mens som kommer kontaktar jag barnmorskan :)

ChristineL
2013-01-22 10:07
0

#5 - Ge upp får du inte göra! Kom ihåg att det ar i snitt sju månader (ägglossningar) att bli gravid =)

Marre89
2013-01-22 20:04
0

Jag plussade inte förens 10 dagar efter BIM, gjorde många test efter att mensen skulle kommit å framåt, ca var 3e dag fram tills jag fick ett pluss. Som somsagt kom 10 dagar senare :P så det kan ta tid innan plusset på stickan kommer hehe, bara ha tålamod å vänta å testa då å då under tiden :)

*håller tummarna*

jackiejohn
2013-01-22 21:15
2

Tack för era svar! Vi går som på nålar här hemma och hoppas i det tysta :))

[Catteklina]
2013-01-23 19:59
0

Hoppas att det blir ett pluss snart!! Håller tummarna hårt för er Glad

jackiejohn
2013-01-25 20:38
5

Nu är min mens 10 dagar sen och inte ett tecken på att den skulle vara på G… Jag är väldigt trött, humörsvängningar, svullen/spänd mage, illamående tre kvällar i rad, vet inte vad jag ska tro! Igår kväll vid ca 22:00 påväg hem så stack det till lite nere i livmoderstrakten 1 gång sen inget mer "/ Negativt på Stickan idag, var i kontakt med gyn.mottagningen men dom hänvisa mig till VC för ett vanligt graviditetstest.. Jag fråga efter en undersökning VUL eller liknande. Köpte ett clearblue digital idag som jag ska ta imorgon, det kanske är känsligare än de från testlagret? Trevlig helg på er som orkar läsa mitt gnäll!! :)

Greeen
2013-01-26 11:45
0

Håller tummarna! :)

jackiejohn
2013-01-27 00:05
0

Natt till idag kom tant röd med buller och bång, vid 02:00 tiden vakna jag av en h*lvetes smärta i magen och hade börjat blöda så fick kravla mig ut i badrummen för att få tag på smärtstillande och skydd och sedan slänga värmekudden i mikron…. Kröp tillbaka till sängen och våndades samtidigt Som jag blev oerhört ledsen! När denna omgången är över tänker vi inte ta ÄL test utan bara mysa när vi känner för det och bara vara, vi trodde verkligen det var något litet där inne nu men mensen spela mig ett grymt spratt som jag aldrig varit med om maken förr..! Ska planera och pyssla med detaljerna till vårat bröllop denna månaden och inte ränna med ÄL/gravtest som vi brukar behöver landa lite känner jag..

Tina-A
2013-01-27 08:58
0

Vad tråkigt!! Verkligen ledsen för er skull…

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

villavägen
2013-01-27 09:59
0

#12 påminner om när vi försökte skaffa barn för två år sedan! Trodde verkligen jag var gravid, mensen var 10 dagar sen och jag hade alla möjliga gravifitetssymtom. Vi hade försökt med ägglossningstest i flera månader. När mensen kom blev jag såååå besviken! Månaden efter struntade vi i ägglossningstest. Vad hände då? Jojag blev gravid med min lille pojke som nu hunnit bli 1 år! Lycka till framöver!

jackiejohn
2013-01-27 12:04
0

13# tack för omtanken! 14# Utan att du missförstår mig nu så kändes det "skönt" att höra fick tillbaka hoppet nu! Vi tänker strunta i ÄL test och så denna månaden så får vi se :)