Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2960 ggr
JenniferFahlander
0

Flicknamn :)

Hejsan jag är gravid och är beräknad 10 Mars o jag har så svårt för o komma på flicknamn! Jag vill ha ett ovanligt flicknamn som det är ganska få som heter,

Jag har funderat på

Ozzy-linn

Melissa

Marissa

Vanessa

har ni några bra förslag på några fina ovanliga namn?

Bumsibum
2

Melenie,Ofelia, svårt med flicknamn hehe.. :P, pojknamn är lättare tycker jag.

JenniferFahlander
0

ja de e inte lätt inte. :D

skotty
0

min framtida dotter ska heta Aria :)

Bumsibum
0

min dotter jag har nu heter Cassandra jag tycker de är fint och inte jätte jätte vanligt vist de finns de som heter de men ändå inte så många som visa vanliga Sara, Emma, Anna, Cecilia, Amanda osv.. Glad + att de är ett namn folk inte "ursekta emn va sa du att du hette" som visa "ovanliga" namn kan vara.

villavägen
1

Hade jag fått en flicka ifjol hade det blivit en Elise, fast det kanske inte är så ovanligt längre… Nu blev det en Samuel istället :-)

evelina1991
2

Joline e fint! :)

Tina-A
1

Jag älskar Loa! Ovanligt men lätt att säga, uttala och stava, man slipper konstiga frågor. Ett namn som låter vanligt men som är ovanligt helt enkelt! Unisex också och sånt är ju alltid lite coolt :-) 47 kvinnor i Sverige som heter det.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
0

Vi kommer troligen döpa vår dotter (om det nu är det) till Cassandra, älskar det namnet. Annars har vi tänkt Saga, Freja, Mirranda, Isolde. Finns lite andra man listat också.

SyntHare
0

#8 Bra smak där ;) Jag gillar också Saga och Freja, men funderar även på Lova eller Tove om det nu blir en flicka. Pojknamn är betydligt svårare att komma på tycker jag!

Lillalukas
0

Vår flicka som är beräknad till sommaren skall antagligen heta Missy, inte ett vanligt namn i Sverige. Mindy har vi oxå funderar på. Men tjejnamn är svårt tycker ja allt.

Bumsibum
0

#8 bra smak heter min 5 åriga lilla tös ;)  (Cassnadra alltså… se inlägg #4 :).. )

JenniferFahlander
0

Ni kommer med så fina namn men varför ska de va så svårt.. Ja fattar inte..

Mamma vill att min dotter ska heta Ozzy-linn vilket ja tycker e väldigt fint men ja e också inne på Melissa o mellan namnen ska iafl va Amanda efter min syster o patricia efter min bästa vän :) Men de e ju förnamnet som är svårt..

Bumsibum
0

ja, de är svårt jag var ganska säker på Cassnadra och Zacharias när jag var gravid 2007…. sen när jag var i v 19 fick jag reda på att de var en tjej.. så då blev det Cassanadra.. Glad… visa vet ju inte namnet på sitt barn fören de är 3 veckor gammla hehe.. så de kan va svårt Glad

JenniferFahlander
0

#13 ja vet ju att de e en flicka ja ska få men hade de blivit en kille så hade han fått heta Zacharias :)

Bumsibum
1

Jaså hehe :-). Kul när man tycker samma om namn :-)