Svampinfektion
Jag tror jag fått svamp i underlivet o jag undrar om ni har några tips hur jag blir av med det utan att använda canesten? Använder just nu babyolja men jag tycker det tar lång tid o kliar fruktansvärt fortfarande
Kolla upp vilka svamp medel man kan ta som gravid och / eller kontakta bm/läkare
Varför inte canesten? Några hemmakurer har jag inte förrutom att lufta där nere, dvs gå utan trosor och andra tajta kläder. Annars är det nog läkare som får skriva ut något receptbelagt.
/Christine
Har du mycket besvär, ta canesten. Jag använde det flertalet gånger under min graviditet och jag födde en frisk pojke! Pevaryl ska du vara försiktig med har jag hört, råden kring pevaryl har förändrats under senaste året/åren. Det var innan min graviditet så jag fick pevaryl utskrivet även under min graviditet, till och med under de första tre månaderna. Tur nog så gick det bra ändå. Har du mindre besvär använd olja, lufta ligg utan trosor på natten.
Ser på fass gällande pevaryl att det är under andra och tredje delen av graviditeten det inte ska användas. Hur som helst kan du använda canesten under hela graviditeten!

Tack för era råd:) det har blivit bättre nu har använt baby oil och luftat så mycket som möjligt. Fortsätter det nästa vecka så köper jag canesten. Känns som jag redan äter så mycket medicin pulmicort allergitabletter o mot halsbränna så jag vill helst inte ta mer medicin om jag kan slippa