Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1169 ggr
[RMSLiners]
2013-01-11 15:03
0

sparkningar

Hur var det för er när sparkningarna började? Vart kände ni sparkarna och var det samma ställe hela graviditeten? Min plutt har som hobby att sparka mamma i blåsan så hårt att det känns i slidan. Tycker det är riktigt obehagligt och undrar även om sparkarna alltid kommer vara riktade till blåsan?

ChristineL
2013-01-11 15:44
0

Jag har ännu inte känt några ordentliga sparkar, det lilla jag har känt har dock bara varit i sidan eller strax nedanför magen. Om några veckor kan jag kanske ge ett mer utförligt svar ;) Men tycker det vore konstigt om den sparkar på samma ställe hela tiden…

[RMSLiners]
2013-01-11 16:01
0

#1 Den sparkar säkert på andra ställen också men just blåsan är det jag uppmärksammat.

ChristineL
2013-01-11 16:07
0

#2 - Det förstår jag, man är ju känslig där så det räcker ;)

Tina-A
2013-01-11 16:37
0

Oroa dig inte, senare vänder dom sig med huvudet neråt och fötterna upp. Då sparkar dom upp i revbenen istället, vilket gör ont som attan och svårt att andas blir det med.. :-P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
2013-01-11 17:33
1

#4 jamen tack du för den upplysningen. :D haha

noir
2013-01-11 17:50
0

Här sparkas det huller om buller. Ofta på samma del av magen men det kan skilja sig under dagen eller från dag till dag vart det sker. Men oftast kommer sparken kring navel området och något snett vänster. Men visst när man får en spark på blåsan så käns det och akut kan det bli att hitta toalett också ;)

[RMSLiners]
2013-01-11 17:54
1

#6 roliga är att jag tror allt mer det är en kickboxare i magen för plutten tar verkligen i vid sparkar. Bara på ultraljudet var det konstant sparkande, slå kullerbyttor, vinka med händerna, suga på tummen m.m. vi fick till och med tummen upp från bebisen vilket sköterskan gav bild på till oss, så häftigt. :D