Barn i Spanien
Min sambos kollega ska precis få barn och via henne har jag hört hur det är att ha barn i Spanien. Pappan får2 veckor ledigt, mamman 4 månader! Sen är det dagis som gäller. Man får inga barnbidrag eller föräldrapenning. Barnen börjar skolan när de är 3 år. Nu är jag ännu mer inställd på att flytta tillbaka till Sverige. Som tur var jobbar jag hemifrån och tar den tid jag vill, men jag tycker synd om min sambo som bara får 2 veckor :( Jag hade ingen mening med inlägget, ville bara sura lite ;)
Oj, så pappan får inte en enda dag till efter dom två veckorna? Jösses, flytta hem till sverige!
Det låter verkligen hårt att få vara hemma så lite. Många helammar ju fortfarande efter fyra månader…
/Christine
Ja verkligen! Jag tycker synd om sambons kollega faktiskt. Jag kan ju i alla fall jobba deltid och har mer frihet. Inte vill jag bara amma i 4 månader inte. Här är det ju tyvärr inte så att herrarna stannar med barnen om man säger så, traditionellt alltså. Tacka vet jag Sverige! 
Det är väldigt få länder där det är så bra föräldraledighet som här i Sverige, många länder har bara någon eller några få månader. Få får betalt för att vara hemma, vi har det verkligen bra här i Sverige!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]