Missfall nu eller?
Började blöda i lördags, blödde dock inte mycket det hamnade bara på pappret. Har haft ont och värk i cirka två veckor innan dess och trodde att det var normal växtvärk för det är samma känsla som mensvärk då värken kom när jag plussade. Mådde så pass illa i en vecka att jag inte kunde gå ut för jag var rädd för att kräkas, två av dagarna kunde jag inte äta något alls utan det kom upp lika fort.
Lördags- blödning men inte mycket bara på pappret. ---illamående
Söndags- blödning koagel kommer ut i duschen, mörkröd nästan svart form som en blodigel----illamående
Måndag- blöder inte mycket alls bara lite på pappret----lätt illamående
Tisdag- VUL gjord på morgonen, foster finns kvar men hittar inga hjärtslag. Läkaren säger att jag inte borde hoppas.---- inget illamående
Ska man bara vänta på missfallet nu eller. Har en till bokad tid för VUL för att se som läkaren utryckte det "om allt kommit ut" Idag blöder jag inte och jag har bara en molande värk i livmodern, har skit ont i tuttarna men illamåendet jag hade i början är bortblåst. Fortfarande lika kissnödig och känner mig hungrig jämt. Han tyckte det såg ut som om fostret var runt vecka 5 och jag vet ärligt inte hur långt gången jag är. Eftersom det är jul och nyår så får jag vänta till efter helgerna för att göra VUL igen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, samtidigt vill jag hoppas men samtidigt försöker jag ställa in mig på vad som skall komma, samtidigt vill jag bara bryta ihop att gråta. Vid missfall borde inte fostret redan ha kommit ut nu? Är det någon som känner igen sig i detta? Vad ska jag tro?
Men usch vad hemskt! Små mörka blödningar är ju väldigt vanligt, men hjärtslagen borde synas. Håller alla tummar och tassar här hemma att det finns liv kvar i dig.
/Christine
Tråkiga är att jag gjorde VUL för att få veta vad som hänt. Men jag blev inte klokare. Jag vill bara veta om det är missfall eller något som lever. Nu ska jag behöva gå igenom hela jul och nyår med en ovisshet om inte det börjar värka igen och blöda och allting kommer ut. 2/1 fick vi tid för nytt VUL. Jag blir galen på detta och har redan gråtit massor med tårar.
Jag blödde väldigt lite när jag fick missfall. Hade inte ont alls. Var väldigt osäkert om det var missfall eller ej och jättejobbigt att gå runt och inte veta. Dom gör inga undersökningar här om man inte har väldigt ont eller liknande, så det var bara att vänta.. En vecka efter att jag plussat tog jag nytt gravtest som då visade negativt och jag kunde konstatera att det varit ett missfall. Hade "tur" att testet visade negativt så pass fort så jag fick besked. Var i vecka 5.
Det är jättejobbigt att inte veta! Hoppas att du får besked snart och att det är positivt!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi får väl vänta och se vad mitt andra VUL säger. Kanske hjärtat har börjat klappa då, eller så har fostret som jag fortfarande har kvar i magen kommit ut.
Jag störtblödde och hade blödningar i tre veckor och värk. Gjorde ett vul 3 veckor efter störtblödningen. Men mitt foster var kvar. vul gjordes i v.13
Håller tummarna att nästa VUL visar hjärtslag. Vilken vecka är du i?
Jag vet inte vilken vecka jag är i. Senaste mensen var 13 oktober och är omöjligt att räkna med den då jag två dagar innan tog ut staven. Så mågongång efter det blev jag med barn. Plussade iallafall 5 december några dagar innan dess fick jag negativt på ett test. Har inte haft någon mens och har därför ingen koll på ägglossning. Det är det som gör det hela så komplicerat.
jag kan bara berätta när jag fick mf låg fostret dött i magen i 4 v innan jag börja blöda sen tog det max en v så var den ute och det var inte bekvämt att föda ut den :S
Jag började blöda när jag var gravid i v 7 men har idag en frisk liten pojke så det behöver inte alls betyda mf. Bara för att man inte kunde se hjärtslag betyder heller inte att det är mf, fostret kan vara för litet för att visa hjärtslagen än. Skulle nog byta läkare om jag var du då jag tycker det är fel att säga så till dig innan ni ens vet något. Har han/hon rätt så tycker jag fortfarande att man absolut inte bör säga så..
Håller tummarna att du bara fått en blödning och inte mf!
// Vanessa
Blödningarna har gett sig. Har haft en ljudbrun prick i trosan sedan ultraljudet. Litegrann har hoppet kommit tillbaka då jag har mått illa i två dagar och jag känner mig fortfarande gravid. Men inga smärtor eller någonting, det kan mola ibland och spänna men ingenting annat. Kanske inte borde hoppas men jag gör det ändå. För försöka genom lida jul och nyår och förhoppningsvis gå tillbaka till läkaren och få se ett tickande hjärta. Varje dag känns som en pers dock men när jag lägger mig på kvällen så kan jag åtminstone räkna ner till ultraljudet och tänka. Ännu ingen blödning och en dag närmare svar. Detta är jätte jobbigt.
håller tummarna för dig. Vet hur jag mådde under mina 3 veckor av blödningar och ovisshet. Håll dig sysselsatt så tänker man inte lika mycket.
Kram
Försöker begrava mig i arbete. Men blir arbetslös på fredag så antar att det blir en massa städning istället.
Molande och spänningar är ju "bra". Fortsätt att hoppas men försök också att inte tänka för mycket på det, vet mycket väl att det är lättare sagt än gjort. Men att sysselsätta sig är som sagt väldigt bra för att få tankarna på annat håll.
/Christine
Kanske tur att det är högtid och grejer. Håller mig sysselsatt med firande och massa bil åkande. Vi får hålla tummarna och hoppas att det nya året har ett glädjande besked och att det blir barn i juli augusti iallafall.
hur det än går så finns vi här och du kan prata av dig oavsett vad som händer och sker.
Jag med flera hoppas och håller tummarna för er.
Det är psykiskt påfrestande och jag tycker att en dag känner som en vecka. Vad kommer då 13 dagar kännas som? Troligtvis en hela månad. Innerst inne önskar jag att det kunde börja göra ont och blöda igen så man iallafall fick ett svar snabbare och att man liksom kunde gå vidare och slipper fundera så mycket. Andra sidan hoppas jag att allt är lugnt. Sen undrar jag varför läkaren inte bara tog blodprov för att se hcg värden i måndags och sedan kollade imorgon om det sjönk eller låg kvar? Då borde man väl veta och då borde man väl iallafall veta om man ska hoppas eller inte. Innan dessa 13 dagar gått så kommer jag bli ett psykfall om det inte händer något snart. Jag mår så dåligt av det här och har många gånger funderat på om man kanske skulle åka till akuten i mellan dagarna och sitta där och titta och klaga på smärta och hoppas att de gör ett vul till bara för att se hjärtat klappa på den lilla ärtan så man kan spendera nyår i frid iallafall. Jag försöker med allting för att sluta tänka på det för jag blir bara mer och mer frustrerad. Jag kollar i trosorna jämt för att se om det kommit något blod och jag känner efter hela tiden för att känna om det gör ont eller inte. Och vad händer om det händer på jobbet? Har liksom fem minuters promenad till närmaste toalett. Kommer jag blöda mycket, kommer jag ha mycket ont. Varför så läkaren att jag kunde hoppas litegrann? jag såg ju ärtan där inne men med läkarens snabbavevande hade man liksom svårt att fästa blicken på vad som visade sig där. Jag tycker att det är fantastiskt att han såg något överhuvudtaget men han borde väl se, han har ju ändå ett tränat öga. Eller? Hur mycket har de vispat runt på erat vul? är det bra eller dåligt att inte vara öm på magen när de klämmer på den?
Tanke på att du inte vet vilken vecka du är i riktigt så är det svårt att veta om det var ett dött foster eller inte. Hjärtat börjar slå v. 6-8 någotning om jag minns rätt. Är det så att det är tidigt i graviditeten så kanske inte hjärtat är färdigt för att börja slå, där av väntar läkaren så pass "länge" för ett nytt VUL.
Angående blodprov, så tror jag inte att man ser så pass stor skillnad i hcg värdet på bara en dag, kan ha fel men det låter lite otroligt för min del då jag hade gravid symtom efter min abort för ca 5 år sedan. Min barnmorska förklara då att man har hcg i kroppen ett bra tag efter abort/missfall och därför är graviditets test missvisande en period efter.
Försök hålla dig sysselsatt med högtidernas bestyr, det känns som tortyr i mellan åt men det är bara att hålla tummarna!
Läkaren påstod att ärtan var fem veckor gammal
#17 då kan det vara så att hjärtat inte är 100% färdig utvecklat så det börjat slå ordentligt än. Håller tummarna att du hade en sån blödning jag hade och inte ett missfall. (BM sa att hon inte kunde se exakt varför jag blödde men var 99% säker att det endå berodde på att blodkärl som brustit i och med att livmoder m.m växer snabbt i början av graviditeten. Jag blödde som jag skrev tidigare så mycket att det gick igenom byxor och allt.
Vet fortfarande inte om det är missfall eller inte. Känner mig gravid ibland och ibland inte. Blöder inte längre bara efter samlag sen slutar det igen. Idag och igår mådde jag illa, brösten ömmar fortfarande och känns jätte tunga. Jag blir knäpp av att inte veta. Jag vill bara gå vidare och försöka igen. Skulle dock bli väldigt förvånad om man såg ett hjärta slå på ultraljudet den andra januari då jag har sörjt ärtan färdigt. Enligt läkaren ska jag ju få missfall så jag väntar.
inte många dagar kvar. Berätta gärna hur det går.
#19 det är väl inte så bra om du har samlag om du blöder? Man ska ju inte ha samlag efter missfall/abort och kan verkligen tänka mig att det är samma infektionsrisk du löper om du blöder och kanske förlorar fostret.
Regskylt läs igen
Men om du var i 5 veckor är det ju normalt att hjärtat inte slår. Jag var inne efter 5 veckor och då sa min läkare det i alla fall. Jag hoppas det går bra för dig.
Instämmer, vecka 5 slog inget hjärta på ett tidigt vaginalt ultraljud jag gjorde ifjol när jag väntade min lille pojke. Någon gång vecka 6 började hans hjärta slå, tror jag. För nästa gång jag gjorde ultraljud, i vecka 6-7 någon gång så såg vi hjärtat. Hoppas att allt går bra för dej.
Och så kom dagen för ultraljud! Trodde att det skulle vara helt tomt men den lilla krabatens hjärta tickade på som attan. Är fortfarande gravid och är i vecka sju och ärtan är 13mm lång. Så jävla *förlåt* lycklig just nu!
Åh, vad underbart! Vilken lättnad! 
/Christine
Vad härligt att höra! :-D
Jag har följt med spänning och hoppats på det bästa, så det är så kul att höra att allt står rätt till!:)
Men vad härligt! Grattis! 
Grattis! Då var det som jag kanske skrev då? Att hjärtat inte börjat slå vid förra UL och så kanske du hade samma typ av blödning som jag, dvs att ett kärl antagligen brustit när livmodern växer krafigt i början :)
Så underbart!! Grattis!!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Grattis!!!!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tack känns underbart men samtidigt svårt att förstå då vi i princip hade sörjt färdigt och planerat för att kämpa vidare. Men nu finns den kvar
Åh va underbart att läsa!! Exakt vad vi behövde få se… Att blödning KAN gå bra och vara ofarligt. Haft som du hade i ett par dagar (är i vecka 8) och har varit förkrossad idag. Men nu kan jag försöka tänka positivt till VUL:et nästa vecka. Om det är ett mf, sörjer vi DÅ - inte ta ut det i förskott! Hur det än är med vår ärta där inne så tackar jag dig för det lugn du faktiskt gav mig en stund! :) Och grattis till ert lilla pyre!
Står i min bok som jag fick av barnmorskan vid inskrivning att det är normalt att få en blödning i vecka 8 håller tummarna för er att allt är ok
Fick störtblödning + små blödningar i 3v och min bebis sparkar just hej vilt i magen, v23 idag. Skrev mer i början av tråden