Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 8861 ggr
Qiwi
0

Jobba på första barnet

Hejsan!

Nu är det äntligen bestämt =) Vi ska börj jobba på vår första bebis i Januari. Är så himla lycklig :D

Nu skulle jag vilja be er om tips. Något kosttillskott, vitaminer som önskar chanserna att bli gravid?

Vad mer ökar chansen? Har fått konstaterat av läkaren att jag kommer att ha svårare att få barn.

Var köpte ni billiga ägglossningstester och graviditetstester?

Någon tidning ni rekommenderar?

Tack på förhand!

Zvintos
0

Var köpte ni billiga ägglossningstester och graviditetstester?
Köper mitt via Tradera.

Sen vad gäller kosttillskott och vitaminer som ökar chanserna att bli gravid, så är det nog väldans individuellt. Det som funkar på en person, funkar inte alls på en annan och man kan inte heller säga med säkerhet att det var just det man provade som funkade. Det hade lika gärna kunnat varit ens tur i vilket fall.

Jag har hittills provat grapefruktjuice (med syfte att få ökad och tydligare livmoderhalssekret vid ägglossning) och det funkade bra på det sättet att jag sedan dess har mycket tydligare och rikligare sekret. Sen har jag provat rosenrot (med syfte att få lite mer energi, med ev bonus att det hjälpte cykeln på traven), efamol och progesterAll (hade problem med kort lutealfas). Inget av detta har hjälpt oss det minsta med att bli gravid.

noir
0

Rekomenderar graaviditets stickorna på tradera

ChristineL
0

Grattis vad roligt! Och välkommen hit!

Börja käka folsyra redan nu. Finns tabletter på apoteket, i övrigt rekomenderar inte barnmorskor andra kosttillskott.

I hälsokostbutiken finns det något som heter EPA-Glandin, dom är dyra men ska ha hjälpt många att få igång kroppen att fatta att bebisverkstan är igång. Du börjar med en tablett per dag på första mensdagen och 14 dagar framåt, har du någorlunda regelbunden cykel kommer ju nästa mens efter ytterligare ca 14 dagar och då börjar du om, det tog en kollega tre månader att bli gravid med denna metod, och då hade dom redan försökt själva i över ett år. Blir du gravid så slutar du på en gång!

Rosenrot för att piggna till lite, ska man dock inte äta när man har blivit gravid, men veckan/veckorna runt ÄL kan det ju vara bra med extra energi ;)

Sex varannan dag är en rekomendation.

Till testerna, jag köpte mina på testlagret.se, både äl-tester och gravtester. Jag har ett gäng kvar jag funderar på att sälja, men avvaktar lite.

Vill du hänga med andra som satsar på bebis nästa år? Då har vi denna smarta tråden ;)

[AmandaO]
0

Jag körde på folsyra och apiforce. Slutade med ppiller den 9sept och blev visst gravid den 11sept. Tekniskt sätt inte, men det var den första dagen på min sista mens :)

evelina1991
0

Jag körde eller käka fortfarande folsyra och käka vitamin tabletter för "kvinnor" som jag tog för min del men hörde sen att det är bra även för barnet.

Folsyran är bra att äta även undertiden man ammar.

Jag och min kille bestämde oss i början av sommaren att vi ville ha barn, var dock krångligt eftersom jag jobbade dagar och kvällar och han nätter men hann att träna in de iaf xd hade sex nästan varje dag men iaf varannan för att spermierna verkligen skulle leva o finnas där när de väl va dags :P (Strunta nu i alla förkortningar de finns o sådant för ha inte så stor kläm på dem :P) Blev gravid efter 3 månader och hade då nästan precis slutat med mina p-piller som jag hade käkat i 6 år.

gravidtest struntade jag blankt i vad de kostade utan jag gick o köpte massa av apotekets egna :)

Hoppas att ni får till att! :D

Qiwi
0

Tack så mycket för era svar =)

Detta r fruktansvärt efterlängtat, men det har hela tiden varit krångel i livet med arbetslöshet och andra saker, men nu verkar allt falla på plats.

Jag äter redan en hel del vitaminer eftersom jag har tidigare gjort en gastric bypass operation.

Vad heter stickorna på tradera?

Zvintos
1

#6: Sök på ägglossningstest eller graviditetstest, så brukar det finnas lite olika. Glad

Tina-A
0

Jag håller tummarna :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

noir
0

Jag sökte bara på graviditetstest och så är stickorna oftast de som är billiga. one step stod det på mina

Fridaaaa
0

Du hade väl gjort magop?
Då bör man vänta minst 1.5-2 år innan man skaffar första barnet, har flera berättat för mig, för kroppen måste hinna inställa sig rätt osv, och det tar 1½-2 år ungefär.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Qiwi
0

Ja, jag har gjort magop =) Har pratat med min läkare och man ska helst vänta 1 år. -+ ett par månader. det är så inviduellt hur kroppen är. Men ca 1 år.

Fridaaaa
0

#11 Ok kanske olika vad läkare rekommenderar då^^,
Men kul att ni ska skaffa barn :)

Qiwi
0

Ja, det är det nog. Det kan skilja sig väldigt mycket beroende på var man har opererat sig =)

Fridaaaa
0

#13 Ja kan vara så :)
Men all lycka till er :D

Qiwi
0

Tack så mycket =)