Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3174 ggr
[RMSLiners]
2012-12-14 16:15
0

Jacka för gravida?

Min vinterjacka sitter riktigt tajt runt mage och höft just nu så jag börjar inse att jag snart inte kommer kunna använda den längre. Saken är bara den att alla jackor jag kollat på på nätet kostar en förmögenhet och sen vet jag inte vilken storlek på jacka jag har heller då det varierar så mycket från modeller. 

Hur har ni gjort/gör nu när det är vinter?

SaraC
2012-12-14 18:46
0

Jag köpte en fin, begagnad jacka på Tradera. Köpte en tunnare som jag kunde ha som den var i höstas och som jag nu under vintern stoppat en fleecetröja i. Har hört många som köpt vanliga jackor (alltså inga mammajackor) fast i större storlek än vanligt också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tina-A
2012-12-15 19:55
1

Jag födde barn mitt i snökaoset i februari 2011 och jag hade min vanliga jacka hela vintern men förstås uppknäppt då jag inte kunde stänga den över magen. Funkade finfint och det var varmt ändå att vara höggravid så det var bara skönt att ha jackan uppknäppt! Skulle aldrig köpa en gravidjacka att ha så kort tid!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
2012-12-15 19:58
1

#2 Haft den tanken själv men känns inte så optimalt när det blir -30 grader här uppe direkt ibland. Flört

SaraC
2012-12-15 21:47
0

#3 Skulle aldrig funka här uppe, inte för mig i alla fall, att gå ut utan att ha något där framme som står emot snön och vinden. Men alla är ju olika.

[RMSLiners]
2012-12-16 04:24
0

#4 Har inte sagt något om att gå utan det var uppknäppt jag syfta på. ;)

SaraC
2012-12-16 09:27
1

#5 Jag med Flört Uppknäppt = öppen fram för mig.

Kan tillägga att jag hört många andra som lånat jacka av sin man/någon med större storlek, ser att jag glömde skriva det i #1.

ChristineL
2012-12-16 10:36
0

Jag är nu i vecka 15 och kan än så länge ha min vanliga vinterjakca, även om den inte riktigt går upp över brösten som exploderat :P Sen så har jag en rätt stor "skidjacka" som jag tror jag kan ha sen, det är dragsko i midjan så magen har lite att växa i i januari/februari då det brukar vara som kallast.

[RMSLiners]
2012-12-16 11:53
0

#6 Karln min har bara en vardaglig vinterjacka och sen en arbetsjacka så jag kan inte låna någon av hans, annars hade jag gjort det. 

#7 Jag är i vecka 18 och min jacka riktigt rycker runt midjan, magen och brösten så pass att jag känner mig ihop pressad. 

Jag har en jacka med massa vargar på springandes i snö som är av större storlek som jag brukar använda när jag kör drag i skogen vintertid. Den är inte sådär jättevarm utan man får ha flera lager tröjor under. Men shit så pinsamt att gå på stan med en sådan jacka. Skäms

Tillägg; Jackan ser ut som denna men motivet på min är vargar som springer i snö i skogen. Jackan är vit, grå och svart som jag har. Var min far som köpte den många år sedan på en vintermarknad och skicka den till mig just för att jag håller på med drag och då tyckte han den passa. Tungan ute

Emelie-E
2012-12-16 12:30
0

#8 typ såna jackor har två (eller iaf en) av mina systrar och går runt i. Inget fel med det, jag har också en men den är jättestor så den använder jag inte, vilket jag annars hade gjort om den passat :)

[RMSLiners]
2012-12-16 14:26
0

#9 Min är gigantisk i armarna dock inte runt magen. Tror enbart jag kan använda den till slutet av Januari. Efter det är jag utan jacka.Obestämd