Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1815 ggr
Azeman86
0

Extrem värk.

Jag har nyligen fått veta att jag är gravid. Och att det kan vara runt 5 veckor, men är väldigt osäker på det. Så ska på måndag åka och kolla hur gammalt det kan vara.

Här är lite mera om den historian: http://gravid.ifokus.se/discussions/50c8c8dad3b4fd5e5800092b-ensam-fattig-gravid?discussions-1

Men det jag undrar nu är. Jag gissar på att jag är runt 5 veckor, men som sagt. Osäkert. Är det normalt att man en sån extrem värk mellan varven så att man viker sig dubbelt? Och lixom nästan hamnar på golvet för att det gör så ont. Det kan komma en gång om dagen, varannan dag, ibland 2 gånger om dagen. Känns som en extrem extrem mänsvärk. Gjorde oftare ont förr, så känns som att det håller på att avta lite. Men jag tycker ändå att det är lite för mycket, eftersom det kommer typ en gång om dagen eller något sånt. Det håller inte på för länge heller tror jag, men eftersom det gör så ont så kanske det känns längre än vad det är.

Är det normalt eller är jag påväg att få missfall eller något annat problem?   Tänkte kolla på det på måndag med samtidigt. Men tänkte även fråga lite här.

Eller är det livmodern som växer som jag läste om? Fast det för så ont?

Laaisaa
0

Det kan vara ligamenten som sträcks, gör något förbannat ont minns jag!

Azeman86
0

Är det normalt det då eller något man bör vara orolig över?

Laaisaa
0

Det är helt normalt! Det betyder ju att det växer som det ska där inne.. Generellt sätt så är det ju tumregeln att så länge du inte har svår smärta och blödningar, så ska det inte vara något att oroa sig i första hand över! Kroppen går ju igenom enorma påfrestningar när man väntar barn!

regskylt
0

Om det gör så ont att du viker dig dubbelt så tycker jag att du borde kolla upp det. Det kan ju sitta i äggledaren eller så.

[Zorita]
0

Tycker du ska kolla det, det kan ju vara utomkvedshavandeskap som är farligt. Det är dock normalt att ha lite ont så det är inte nödvändigtvis det Glad