tips vid illamående
Hej!
Under båda mina graviditeter har jag mått väldigt illa och kräkts mkt.
Har testat alla råd jag hittat utan speciellt bra effekt.
Så i femte månaden fick jag s.k " seaband" av min svärmor, det är armband med en kula som trycker på en akupunkturpunkt som kan lindra illamående( även vid åksjuka) och sedan dess har jag endast kräkts nån enstaka gång, jämfört med 3-10 ggr dagligen -hurray
.
(förra grav kräktes jag tiden ut…)
De finns att köpa på apoteket.
Illamåendet finns dock liggande som en liten hinna över mig konstant, men även där har jag hittat något som iaf hjälper för stunden o ca en timme efteråt : att duscha av mig riktigt kallt!
Vi är alla olika, men tänkte iaf tipsa om det som äntligen hjälpt mig.
3 månader kvar för mig….
Kram!
vet att tråden är gamml, men tack gode gud för seaband, illamåendet finns kvar men jag slipper kräkas. nu kan jag gå och jobba igen. slipper skylla på vinterkräksjukan.
Postafen hjälpte mig bra, tog även bort yrseln man kan känna vid illamåendet. Men det tar nästan en timme innan full effekt.
Citrusfrukter, Lever på citron, apelsin och clementiner. Tycker citronvatten med äkta citron funkar super. Lättare att äta och bara vara :D
Salta kex, knapra lite nu som då + nån frukt så du inte blir hungrig. Var när jag var hungrig som illamåendet var värst. Ha nånting smått att äta brevid sängen så du äter något innan du stiger upp.