Vilken vecka?
Jag har inte en aning om vilken vecka jag är i. Kan lika gärna vara vecka fem eller 8 som barnmorskan sa. Hur ska jag kunna veta? Hade mens en gång efter staven togs ut i oktober och här sitter jag och kräks och mår illa för fulla muggar. Men finns något knep man kan ta till för att få reda på vilken vecka man befinner sig i. Skulle vara så roligt att läsa och följa hur barnet utvecklar sig vecka för vecka. Men nu går jag misste omdet.
Finns ju digitala graviditetstest som du kan testa :)
Jag vet men har hört att det inte stämmer så bra.
Nä man räknar från sista mensens första dag! Annars finns det nog inget du kan göra själv för att ta reda på vilken vecka. Men du testade väll positivt rätt sent? Det kan ju betyda att det är v5 du är i. Men som sagt det bror på hur lång din mens cykel är och när den var o.s.v
Du får vänta tills ultraljudet, för även om man vet när barnet blev till så kan en läkare ändra graviditetsvecka på barnet beroende på hur den växer o.s.v när hon räknar ut när barnet beräknas födas.
När görs ultraljudet då? Vecka 18?
ja i vecka 18 är de som tidigast säger dem :P
Varför gör du inte bara en privat ultraljudsundersökning? Det får du göra precis när som helst och då får du veta vilken vecka och vilken dag du är. Kostar någon hundralapp och det kan du göra när som helst som sagt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
tror det kostar 300kr. Fick jag betala när jag skulle på mitt akut ultraljud iaf. Dvs som till en vanlig läkare.
Veckan lär väl komma fram ändå och ungen lär nog komma ut vilket fall som helst men hade varit roligt att följa men tror jag är i vecka 6 nu om jag får gissa helt fritt. Men eftersom varken jag vet eller barnmorskan vet kanske det blir ultraljud ändå. Vi får se vad hon säger på fredag när vi ska dit på undersökning.