Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1818 ggr
[AmandaO]
0

Ultraljud imorgon

Imorgon bär det iväg till huvudstaden för tidigt ultraljud. Enligt min app gick jag in i v12 igår, enligt mig v11. Men vi räknar från samma datum, konstigt.

Iallafall är jag väldigt nervös över det hela, symtomen är borta och min fästman sa häromdagen att jag blivit ännu mindre än jag var innan. Men vi får se. Ville vell bara skriva att jag är stornojarn själv och hoppas innerligt att allt är som det ska.

Imorgonbitti vankas det först inskrivning hos barnmorskan. :)

Laaisaa
0

Vilket datum var sista mensen och hur lång cykel brukar du ha på ett ungefär? :)

[AmandaO]
0

11sept och det där med cykel vet jag inte vad det är. :)

Laaisaa
0

Hur många dagar brukar det vara mellan mensen? :) eller hur långt var det mellan din näst sista och din sista mens? :)

Sussi89
3

Men att du har blivit mindre behöver inte betyda något :) Fostret är ju inte större än max 4-5cm. Så det är inte konstigt att det inte syns utanpå än :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Tina-A
0

Om du går in i vecka 11+0 idag så är du mycket riktigt i vecka 12!

Grattis, roligt med ultraljud!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

noir
0

Att du blir mindre kan vara svullnad. Jag svullna om magen när jag blev gravid. Precis som en bula svullnar när man slagit sig. Den försvann också tillslut och jag blev mindre och nu börjar jag svullna med bebis kula istället. :) är i v.17

Kul med ultraljud! det är helt otroligt att få se den lilla.

[AmandaO]
0

3, Det brukar vara en månad exakt plus minus någon dag. Men nu hade jag slutat med ppiller så hade nyss haft mensen runt den 5sept och fick nu alltså igen 11sept pågrund av att jag slutade :)

Tack allihopa för era svar :) Ni kan ju hålla en tumme för att allt ser fint ut sen :)

[AmandaO]
2

Ville bara säga att ultraljudet igår gick kanon! :)

noir
0

underbart!