Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3151 ggr
Anonymia38
2012-11-27 10:55
0

Problem med dofter

Jag är nu gravid i vecka 7 och har stora problem med dofter.

Lök tycker jag är vedervärdigt och har någon ätit lök eller t.ex lökchips håller jag på att kräkas när jag luktar det. Detta är jättejobbigt och något jag hoppas ska försvinna så småningom.

Ett annat probelm är att jag är så fruktansvärt känslig för dofter som kommer från min sambo. Hans fotsvett t.ex, det formligen stinker tycker jag. Andra människor är jag inte så känslig för, men just honom.

Detta är ju något jag inte säger till honom såklart, han luktar ju inte annorlunda nu mot innan. Det är bara jag som är så otroligt känslig.

Är det någon annan här som har problem med dofter och då i synnerhet från sin respektive eller är det jag som är helknasig bara? Obestämd

ChristineL
2012-11-27 10:59
1

Det är jättevanligt! Själv har jag inga sådana problem, näsan har blivit känsligare men det är inget konstigt som jag blir illamående av på det sättet.

En kollega däremot kände doften av en viss senil kund så fort denna kom in i butiken, trots att hon själv var helt och hållet i andra änden, hon flög in på lagret snabbt som attan. En annan tålde inte mejeriprodukter ;)

SaraC
2012-11-27 11:19
0

Väldigt vanligt som Christine skriver, så du är inte helknasig Glad

Jag klarade inte av kaffedoft på bra länge. Är fortfarande känslig i nosen, men blir inte illamående av ("normala") dofter längre.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

noir
2012-11-27 12:24
0

Jag har känslig näsa nu under graviditeten. Min milda edt som jag brukar använda dagligen måste jag vara jätte försiktig med. tar bara ett sprut på en handled och gnuggar överallt där jag brukar spraya. Har jag mer en än spray blir jag snurrg och illamående. Så starka dofter får mig att må dåligt. Färga håret var ingen hitt. Höll på att ramla ihop på toaletten och fundera om det var okej med ett ofärgat bakhuvud ;D

PogoPedagog
2012-11-27 15:33
0

Jag har tyvärr oxå blivit känslig mot sambons andrdräkt, och tycker att all form av parfym/duschcreme/tvål osv han använder luktar vedervärdigt. Jättejobbigt! Jag vill ju fortfarande vara nära honom men klarar inte lukten.

JossanH
2012-11-29 15:00
0

Min svärmor kunde inte ligga i samma säng som sin sambo och det hela slutade med att han fick flytta. Hon tålde honom inte! De hittade dock tillbaka till varandra precis innan barnet föddes.

Sajtvärd på Iller.ifokus