MAGBILDER 6
Jag tycker att magbildstrådarna har varit så trevliga. Hittade en Magbilder 5 men den var ganska lång så jag tog mig friheten att skapa en Magbilder 6.
Visa magarna!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Länkar till tidigare magbildstrådar:
Hittade tyvärr inte 2 och 3 av någon anledning.
Med Vänliga hälsningar
Nu får du visa din mage också ju! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jaa! Jag ska göra det! Ska be sambon fota mig senare, det är så svårt att fixa en bra bild själv. Men tro mig, jag ser inte ut som vecka 12!

Med Vänliga hälsningar
Lägger ett märke här, bebismagar är underbara 

#5: Jättetydlig bebismage! Vad spännande :) Ska du inte boka in ett privat vul då så du får veta om det är 1 eller 2? :)

#6 Haha! Jag vågar inte! 
Jag ska till Bm på torsdag. Hon får klämma och säga vad hon tror. Jag har förtroende för henne.
Med Vänliga hälsningar

#8 Fin! Vilken vecka?
#9 Dådär pyttig var min mage med 1:an. Jag hade nog nästan mindre mage till och med, längtade så till att den skulle växa ordentligt…men det kommar!
Med Vänliga hälsningar
#10 tack :) det är i vecka 29.
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

Min mage som ser helt kantig ut då jag har en stor bebis som knör där inne
magen sjunker mer och mer nu, så får se när det blir dags! v 37 (36+5)
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

#13 Så fin mage! 
Med Vänliga hälsningar

#14 Tack!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Åh vad mysigt med alla bebis magar, att det kan skilja så mycket! :)

Det är faktiskt lite så att man saknar att ha en egen liten mage igen ^^ Meeen gissar på (eller vet) att det inte kommer hända på bra länge, om ens någonsin igen.
Men det är mysigt att ha en bebismage, njut så mycket ni bara kan! :D

så avis!
är lite överviktig med en liten bula på magen… så för mej dörjer det ett extra tag innan man börjar se magen :(
dock man man börja känna livmodern ovanför venusberget eller vad man säger
#21 Häftig tröja! 

Ja måste väl bidra med en bild jag också. Har nog börjat tvärväxa nu tror jag. Sliter och värker. =) Hade mycket fostervatten sist så var stor förstföderska. så får se hur stor jag hinner bli nu. får väl lägga upp en till bild senare när det är på sluttampen. ^^
Är i vecka 17+0 på bilden. Mitt andra barn.
Ha en bra dag! // Pernilla
Tass

Denna tråd måste ju puffas upp också! Fyll på!
Med Vänliga hälsningar

Får se om bilden kommer med.. 26+4 i alla fall. Inte purfärsk bild dock..

….bry er inte om det toviga håret! 
Med Vänliga hälsningar
Ska be karln att knäppa kort på min mage också, den växer ohyggligt fort just nu tycker jag……
Amor vincit omnia

#33 Vilken fin mage du har! En boll bara!
Med Vänliga hälsningar
#34 Haha, tack ^^ Brukar få höra det rätt ofta, att man har en stor boll där fram men resten av kroppen har inte lagt på sig alls. Lite tuttar skulle man dock vilja ha, men det kommer väl efter förlossningen ;) Mamma säger alltid: "Först kommer magen sedan kommer Malin efter".

#35 Ca 2 dagar efter förlossningen kommer du ångra att du någonsin sakt att du vill ha tuttar! Vilken chock! Jag har alltid haft A eller möjligen B-kupa. Två dygn efter förlossningen vaknade jag upp som Dolly Parton och det var INTE en trevlig överaskning! Haha! Fy fasiken, som tur är så försvinner "silikonkänslan" efter några dagar när mjölkproduktionen kommit igång ordentligt.
Med Vänliga hälsningar
#37 Haha, ja, är egentligen inte intresserad av att ha större bröst, men med magen vore det inte dumt med lite andra former också ;) Har i vanliga fall en ordentlig rumpa, men den ser helt platt ut nu. Annars är jag ju glad att jag inte lagt på mig så mycket, då blir det lättare att återfå formen efter. Har inte hittat några bristningar än heller! *Ta i trä*
;)
Ja det där med bristningar kan komma hux flux bara. Hoppas att du slipper det. ^^
Syndes det något på er i omkring v 7? Har min 4de grav.(dotter i nangiala, son vid liv, missfall). Jag är nästan större än min vännina som är i v 15. Hennes 3de barn
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
37# säg inte så!
jag har d idag och har svårt att hitta bhar som passar!!!

#41 Fick första antydan till mage i vecka 15. Tappade vikt mellan vecka 6 och 17 för att jag hade illamående och kräkningar, så den bula som syntes var inte någon viktuppgång eller så.
Du kanske bara är lite uppsvälld och det är därför din mage putar mer än din kompis. Man blir ofta "plufsig" i början, fast på mig syntes det bara i ansiktet.
Så här såg jag ut i vecka 15+6.
#44 säkert mkt svullen. Magen är stenhård. som den alltid är när jag är grav. Även jag har kräkts & mått pyton. Med sonen gick jag ner 6 kg i början men var gigantisk för det. Återstår att se hur det växer
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#45 Man får tänka mycket på vad man äter i början. Jag undvek kaffe, laktos och socker i början, detta gjorde mig bara mer illamående och laktosintollerans är vanligt att få när man är gravid vilket ger "ballongmage" :)
http://web.comhem.se/chaoticasmoss/Magen.html Hoppas bilden syns……har inte listat ut hur man ska kunna lägga in bilder på iFokus från ipaden än ;-) V 20 (exakt dag kommer jag inte ihåg…..) undrar hur stor den kommer bli!?L
Amor vincit omnia
Hej alla! Tänka att alla magar är så grymt olika, även i samma vecka!
Här är en bild på min kalaskula. Är bara i v 10 men jag blir fort stor, väntar fjärde barnet. Har bullmage sen innan och bebisen puttar liksom ut den :) Fast detta är iofs större än jag varit förut i samma v. Tänk om det är två där inne 
51# kul form på din mage :D kanske så jag med kommer se ut sen när min börjar växa allt mer :P
ja tänk om det är två ;) hihi, min polare som väntade sitt 4 gick upp 40 och allt satte sig på magen… så kanske bara vattensamling på dej med?
#51 Du ser ju väldigt smal ut i övrigt, så kanske är två som ligger och gömmer sig därinne ;)

Favoritar! Är i v.6 nu så än har jag ingen mage att visa för er. Men mysigt att se era magar :-)
www.smaraldus.eu
Min telefon vill visst inte lägga upp någon bild :S
Sajtvärd på Iller.ifokus
#21 får man fråga vart tröjan kommer ifrån? :D
Jag fick den faktiskt av min kollega som även hon är gravid.
Hon hade köpt tröjan på HM och köpt en applikation på galdagrodan.se tror jag det var.
Tycker att den är superfin :)
Jag&Lillen
Wow vad många magar!!! Min visar inte ännu men snart blir jag lika fin :D
Haha, idag prick på dagen då jag gått 30 hela veckor, så bara vände sig bebben rätt.
Den har legat på tvären hela tiden men nu är jag ganska säker på att den vänt sig rätt.
helt plötsligt känner jag mig mycket rörligare och det gör inte lika ont längre i sidorna. =)
Ska bli spännande att se vilket sf-mått jag har nu på fredag. Det bör ha gått upp lite nu när den ligger rätt.
#65 Vad skönt! Nu lär väl bebis hålla sig på "rätt köl" också :)
Ja vi får hoppas på att den ligger kvar såhär nu. =)
#68 vilken mysig tröja du har på bilden, får man fråga vart du köpt den?? :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#69 Tack =) efter mycket letande hittade jag en väldigt urtvättad lapp som det stod lindex på ;) har fått den av min lilla syster som inte gillade den så mycket :)

Oj, vad liten min mage var på min senaste bild. Måste visst uppdatera med en ny bild. Mycket har hänt sedan vecka 20. Nu är jag i vecka 27 och har en stor boll! Ska försöka hinna med att fota i helgen.
Vad fina magar alla har! Det är underbart med gravidmagar, men visst, det är ganska jobbigt också. Blir nog större denna gång än förra graviditeten. När jag väntade dottern hade jag en lagom stor kula på slutet men även det var kämpigt!
Med Vänliga hälsningar
#70 Aha, värt att kolla upp :P
#71 vi borde ju ta bild och jämföra nu när vi är beräknade till samma datum ;P
Har också en rejäl bula redan nu så nu finns det ingen som inte ser det även när man gömmer den i en jacka ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#72 Ja det borde vi göra! Ska fota i helgen. 
Med Vänliga hälsningar
#73 Fotar gör jag lagom till varje helg, problemet är att de ska in i datorn också ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Otroligt vacker bild på er. =D
#81 Jag håller med, jättefin! :D
Jag är inte ens gravid men jag bara måste kika in här och glädjas över era stora magar
Förhoppningsvis startar bebisverkstad här hemma om 1-2 år..hoppas tidigare! 

Va fina magar alla har! Börjar lite smått sakna min mage med nu 3 månader efter förlossningen. Längtar tills vi kan börja göra ett till barn :)
Lycka till allihop!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind

#93 Vilket datum har du fått BF? Jag har 29 nov, så vi borde ha nästan exakt samma va? MIn magde är aningens mindre än din men känner mig oxå stor:)
#94 Den 28 november, så det är inte långt ifrån
:D Haha okej, känner mig rätt klumpig redan! F*n vad jag längtar tills jag jobbar färdigt för sommaren, tror faktiskt det mest blir att fixa och dona hemma då istället. Min rygg börjar krångla en hel del!!

Finisar!

Så fina magar!
Vecka 11 precis! Glömde det xD