Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2206 ggr
[nettaahs]
2012-11-08 22:28
0

Gravid?

Hej! Nu är det så att jag börjar misstänka att någonting växer i magen.. För ca 3 veckor sedan hade jag ''mens'', dock så varade den bara 1 - 2 dagar, och jag blödde inte mycket heller.
I veckan har jag känt som mensvärk och ömma bröst (typ som blåmärken, om ni förstår).
Hade ont speciellt i vänster sida av buken, inte sådär överdrivet ont, men det gjorde ju ont.. (tror detta var ägglossning)
Är trött jämt när jag kommer hem, även fast jag inte gjort någonting i stort sett.
Och idag fick jag en blödning? bara en blödning, inge mer.
Kan detta vara tecken på graviditet, eller är det någonting annat?

Laaisaa
2012-11-09 09:51
0

Ta ett test! Gärna ett cb digital där det står klart och tydligt "gravid/ej gravid".. Och även hur länge du varit de, alltså från det de befruktades :)

[nettaahs]
2012-11-09 09:59
0

Men eftersom jag inte vet om det var mens jag hade så känns det ju som bortkastade pengar :-/ ville mest veta om någon kände igen symptomen?

noir
2012-11-09 12:18
0

utan test vet du inte. vi kan inte direkt säga om du är gravid eller ej. samma symtom kan man få vid ägglossning, mens, pms o.s.v

Låter som om du kan vara så pass ung att du kan gå till ungdomsmotagningen och ta ett test där. Annars så kan man beställa billiga test på tradera. Sen vet jag inte om jag köper argumentet att ett graviditets test är bortkastade pengar om man känner oro för att vara gravid eller ej. Oavsett om man vill eller inte vill vara gravid.