Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3655 ggr
jackiejohn
0

Ägglossning

Nyss tagit ett ägglossningstest som visade svagt positivt, innebär det här då att vi har störst chans att bli med barn idag eller kommer det att bli starkare? :) Nåt är fel så kan tyvärr inte ladda upp en bild, testet är positivt och det andra sträcket syns tydligt även om det ej lyser lika starkt som kontrollsträcket :)

SaraC
0

Det ska vara lika starkt som kontrollstrecket för att vara positivt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tina-A
0

Ägglossningstest visar alltid 2 streck, då vet man att testet funkar. Är sträcket där nere svagare än kontrollstrecket där uppe är testet negativt. Så ska testet alltid se ut när man inte har ägglossning. Strecket där nere blir starkare och först när det är lika starkt eller ännu starkare än kontrollstrecket är det positivt och då har man ägglossning oftast 24-48 timmar efter positivt test.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jackiejohn
0

1&2# Tack för svaren! Blev inte riktigt klok på detta för på bruksanvisningen så står det att man ej har ägglossning när det bara visar ett sträck och att man har ägglossning/eller att den är på G när man får tvÅ sträck.. Om jag förstått det rätt på Stickan och bruksanvisningen så bör jag få ett starkare positivt om nån dag gissar jag på för. Enligt den då så är det när sträcken är lika starka som ägglossningen kommer inträffa inom de närmsta dygnet Har beställt testen på Testlagret.se Aldrig tagit såna här test förut så är lite frågvis nu :) Tack på förhand!

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inte alltid lätt :)

Kopierar in bruksanvisning från testlagret. Om teststrecket är svagare än kontrollstrecket är testet negativt och man har inte ägglossning. Det är inte på G bara för att man får 2 sträck.

När kontrollsträcket är lika starkt eller starkare så är testet positivt om ägglossning sker inom 24-48 timmar :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

jackiejohn
0

4# tack så mycket! Nu är jag med på noterna :) Verkligen inte, har sen i juni dÅ vi började försöka gått efter en app på mobilen men sen tre månader tillbaka har jag förlorat mycket i vikt och fått längre cykel än innan så våga inte lita på appen :) Så tack för hjälpen :)

jackiejohn
0

Idag tog jag ett nytt ÄL test och nu va båda sträcken jätte starka, om jag fattat allt rätt här nu då så bör jag ha ÄL inom 24-48h? :)

Laaisaa
0

Ja :) eller ja du har ju ägglossning nu! Och ägget släpps inom 48 timmar! Så nu får ni passa på och mysa för det är nu chansen är som störst då spermierna överlever några dygn :)

jackiejohn
0

7# Tack för ditt svar! :) Då får vi mysa här nu då :)