Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1449 ggr
SaraC
0

Amningsbh

Hur har ni gjort med det?

Jag skulle vilja ha några hemma innan bäbisen kommer ut, men hur ska man veta vilken storlek man ska köpa? Har sett på en del ställen att man ska köpa en storlek större än vad man har för tillfället.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

JossanH
0

Jag köpte en som satt ganska så löst men ändå bekvämt och efter födseln så köpte jag 3 till likadana i samma storlek.

Sajtvärd på Iller.ifokus

PogoPedagog
0

Jag köpte en för några veckor sedan kanske i v 33 eller så, då var den lite för stor så jag tänkte att den blir bra. Nu sitter den precis lagom, åt det tightare hållet så jag tror man ska köpa dom så sent som möjligt.

Jennielinea
0

jag frågade samma sak - fick svaret att fram mot vecka 35 eller senare prova ut amningsbh och då kunna få i en hand i bhn eftersom det är i genomsnitt så mycket bröten sväller när mjölken rinner till efter förlossningen… :)

SaraC
0

Tack för svaren!

#3 Det lät ju smart.

Sarah E
0

Ngt att tänka på är att inte köpa med bygel, men det visste du säkert. Då kan mjölkkanalerna komma i kläm så man får mjölkstockning och det gör ONT.

Sarah E
0

Förresten finns amningslinnen med inbyggd "bh" och hade jag inte så stor och tung byst skulle jag aldrig använda ngt annat än dessa linnen. Nu har jag dem på natten och hemma. De är perfekta om man har lätt att få mjölkstockninig. Finns på HM.

SaraC
0

Ja, det med bygel har jag hört. Har även sett amningslinnen och de verkar ju bra men är osäker på hur pass små/stora bröst man bör ha för att de ska fungera?

Sarah E
0

Det spelar nog ingen större roll tror jag. Det är ju stretch-tyg. Man går efter vanliga stl, xs, s, m, l och xl.

Kakanskaätas
0

Jag gick upp från liten c till e kupa när jag fick mitt första barn. Sen mindskade inte brösten så mkt utan kanske efter någon månad var jag nere på liten d. Så mitt tips är att köpa någon BILLIG bh från hm och sen köpa lite bekvämare efter en månad av amning.

En kompis köpte många och ganska dyra bhar, sen kunde hon ändå inte amma så snacka om slöseri:(

SaraC
0

#8 Jag får besöka H&M och prova lite helt enkelt!

#9 Ja, det är just det jag funderar över.. Men man kommer ju förmodligen inte känna för att ut och prova BH:ar efter att man kommit hem med bäbisen heller, så vill gärna hitta något som troligen kommer sitta okej och fungera första tiden i alla fall. Kommer nog köpa mig en billigare variant, såg att de hade två-pack för 199 kr på H&M, och så får jag köpa fler sedan om det behövs.

SaraC
0

Ni får gärna tipsa om märken på BH:ar! Både billiga och dyrare.