Skengraviditet?
Jag har sett att andra också skrivit liknande inlägg. Men väljer att starta ett nytt om det går för sig. :)
Har nu under några veckors tid nästan dagligen mått illa. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Kan äta en hel del, samtidigt som det inte är speciellt mycket i matväg som tilltalar eller lockar.
Nu är dock fallet så att jag äter p-piller. (Och slarvar inte med det). Har vid ett tillfälle förr blivit gravid, trots detta. Men då var det inte tillfälle att behålla barnet, dessvärre.
Har tagit test vid två tillfällen, och fått negativt då. Men illamåendet släpper inte riktigt. Och det är ett litet tag kvar tills mensen ska komma, så kan inte direkt utgå ifrån det. Har inte heller full koll på vilket exakta datum det är!
Till saken hör väl den att det inte är så att jag och min partner är ute efter att skaffa barn, just i denna stund. Även om vi båda vill ha barn.
Så - fallet är inte så att man "hoppas så pass mycket" att man inbillar sig. Men det måste ju kunna gå åt det andra hållet med? Att man är orolig så man upplever det som att man eventuellt är gravid? Någon som har erfarenhet?

Kroppen kan driva med en oavsett om man vill ha barn eller ej, efter mitt missfall så mådde jag illa o var svullen i stort sett varje månad i 8 månader.
1# Oj, det låter oerhört jobbigt för din del. Du mår bättre nu?
Antar det kan vara så. Kändes dock så underligt eftersom man varken tänkt hoppas man får barn, eller hoppas man inte får barn. Så började kroppen reagera så ändå.
Blir det inte bättre strax får man väl ta ytterligare ett test, för att vara säker.