Gravid iFokus

Gravid

Etikettoff-topic
Läst 1975 ggr
Personen
0

MILJONER RÖDA PRICKAR

Min dotter (5 veckor gammal) har miljoner röda prickar över hela kroppen och huvudet. Ser ut som hormonprickar men det är alldeles rött och det är verkligen hur många som helst,

vad kan det vara?
Stämmer det att om hon äter typ ersättning och/eller bröstmjölk sen tål hon inte det kan hon få men för det senare i livet till exempel en form av utvecklingstörning?

[fuzzygirl21]
1

Min systers dotter har oxå sånt hon är en månad och dom gick till läkare och dom sa att det är värmeutslag . Tycker att du ska gå till läkaren . Smörj annars med inotyol salva finns på apoteket

Personen
0

tack för tipset. :)

var till bvc men dom visste inte vad det var,

men hon har dock ingenting på benen och hon har ju haft byxor på sig.

[fuzzygirl21]
2

Smörj med inotyol salva det är recept fritt . min syster använder det och det försvann det är en väldigt bra salva

Tina-A
0

Nej, självklart blir inte barnet utvecklingsstört för att hen inte tål något i mjölken! Det är antagligen bara hormonprickar och visar att immunförsvaret fungerar bra. Hon verkar inte ha ont i magen?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Personen
0

Nä hon verkar då inte ha så ont. Ibland kan hon gnälla.

fridaas
0

Ger du henne semper magdroppar? Vi gav det till vår dotter för att hon verkade ha ont i magen, men någon vecka efter att vi började ge henne dropparna fick hon en massa illröda prickar över magen, ansiktet och nacken, slutade med dropparna igen och då försvann prickarna.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Personen
0

Okej, ska kolla om det är de :)