Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 4413 ggr
Personen
0

kroppen efter förlossningen.

Var 1 månad sen jag födde min lilla trollunge och jag är så lycklig.

Men kroppen är jag inte lika glad över, vet att det tar tid för kroppen att åka tillbaka men känns hopplöst ändå.

gick upp 20 kilo under graviditeten och ner 11 kilo efter förlossningen sen tog det stopp. har inte gått ner 1 gram sen dess, snarare upp ett halv kilo. Måste jag träna bort resten eller kommer det också försvinna?

vet att det är inviduellt men ändå. Hur ser din kropp ut efter den åkt tillbaka så mycket som möjligt, såg den ut som innan graviditeten?

regskylt
0

Nu har det gått lite över 4 år sedan jag födde mitt enda barn.
gick upp ca 30 kilo. Gick ner endast barnet, moderkaka och fostervatten. Resten var rent fett som försvann allt eftersom på ca 7 månader. Jag gick ner genom amning samt att jag gick gallsten coh inte vågade äta mat, så jag svalt mig ner i vikt.

Kroppen ärgivetvis inte som förut trotts att jag gick ner alla kilo. Lite lös hud med fett på magen, bsristningar och lite lös hud på lår och höfter också. Brösten är mycket löst skinn på även där.

Jag är 177,5 lång och väger ca 69 kg, så helt normalviktig.

Om du behöver träna eller inte är svårt att säga men det är ju ALLTID bra för kroppen att träna hela livet. Jag tränar nu pga att min kropp gör ont i leder pga tungt jobb (har precis börjat och har inte bränt bort fett eller något än).
Du lär väl märka och se om du går ner i vikt eller inte av dig själv utan att "hjälpa till".

Sarah E
0

En månad är inte så läng tid. Du ska nog inte räkna med att återfå den kropp du hade innan bebisen. Den förändras för alltid, sen tror jag iofs att du kommer att kunna gå ner de resterande kilona också. Men som #1 säger så blir man lösare i hullet och på mig som fött 4 barn har allt liksom "flyttat ner" ett par våningar ;). Är 168 cm och väger 78 kg. När jag blev gravid med min lillflicka (1 månad gammal idag) vägde jag 84 kg, gick ner pga illamående i början  till 78 kg. När hon föddes vägde jag 95 kg och var nere på min "illamåendevikt" igen efter 1,5 vecka. Men tyvärr tror jag att det finns risk att jag går upp till min "trivselvikt" på dryga 80 igen :/ men ska försöka låta bli…

Tina-A
0

För mig tog det ungefär 1,5 år att gå ner allt igen. Gjorde ingenting för att gå ner i vikt. Ammade i 10 månader men då åt jag massor för att inte råka gå ner i vikt under den perioden. Gick inte ner mer än kanske 2-3kg på de 10 månaderna! :)

Gick upp totalt runt 18kg, tappade 8 i samband med förlossningen.

Kroppen blev realtivt lik, lite bredare höfter och mindre tuttar i stort sett. Naveln är inte riktigt sig lik men inte så man tänker på det om man inte tittar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

regskylt
0

#3 varför skulle du inte gå ner i vikt under amningen?

Tina-A
1

#4: Dels påverkar det mjölkproduktionen negativt om man går ner för mycket när man ammar och dels ökar utsöndringen av miljögifter från fettvävnaden och de kan gå ut i mjölken och vidare till barnet. Går man ner lite i vikt ska det inte vara någon fara, men varför chansa? Jag ville ta hand om både mig själv och dottern så bra som möjligt under amningen så undvek jag viktnedgång helt och hållet, för säkerhetsskull. Gå ner i vikt kan man göra sen!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Anne.K
0

Nu är det ju bara 3 månader sedan jag födde mutt första barn. Men jag har iaf gått ner alla kilona som jag fick under graviditeten så väger nu som jag gjorde innan graviditeten… Dock ser min kroppsform helt annorlunda ut. Innan hade jag nästan platt mage, men nu är den "pösig" och ser typ lite gravid ut :P … Naveln är inte heller sig lik… Men nu har jag börjat med lite bra övningar som ska hjälpa till att dra ihop magen igen så förhoppningsvis så blir det mindre med tiden och träningen :)… För just nu trivs jag inte alls med hur kroppen ser ut :(

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

*mitt ska det stå istället för mutt :P

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

JossanH
2

Snart 3 månader sedan dottern föddes.. denna kropp alltså *suck*… Mina gamla kläder är för små eller sitter dåligt och mammakläderna är för stora. Gick upp 30kg och 17kg mer eller mindre rann av den första månaden. Har gått ned 19kg nu men hjälp vad jag ser ut. Magen har bristningar och lös hud (även om det nu är stor skillnad från förlossningen) och bröst, armar och lår hänger. Tror nog bara det är att bita ihop och låta tiden gå. Jag försöker promenera så mycket som möjligt. Hatar att se mig naken just nu men det är så det är. Har ju en fantastisk dotter nu istället, men en vacker dag ska jag bli en "milf" haha

Sajtvärd på Iller.ifokus