Träning
Jag är ju bara i v7 så just nu antar jag att jag kan träna som normalt tills kroppen liksom säger att det inte riktigt fungerar.
Men senare (ihopp om att det kommer fler veckor) hur ska man träna då? Förutom simning, pilates och yoga. De sakerna ogillar jag starkt.
Powerwalks med stavar/spinning och liknande har jag redan planerat in, men jag vill liksom ha tips på bra magövningar. Finns det?
Iomed att jag har det jobbet jag har så behövs det inte mycket träning. Varenda dag är som ett rejält träningspass. Jobbar nämligen som röjjare. Är alltså i skogarna och släpar undan träd och grejer.
Men på helgerna vill man ju ha något att sysselsätta sig med.
Du vill inte vila din kropp på helgerna då? ;) Skämt åsido…vad jag vet ska man väl inte träna just magen sen när den börjar växa. Musklerna är/blir ju uttöjda då och då är det inte så bra att träna dem. Sen är väl en "tumregel" att man gott kan fortsätta med den träning man höll på med innan så länge det känns bra, men man ska inte sätta igång med ny träning. Kroppen har fullt upp med att anpassa sig efter graviditeten.
Om jag har fel får någon rätta mig. Kan nämligen inte beskyllas för att vara träningsexpert ;)

Det jag läst mig till om magträning är att man inte ska träna dom raka bukmusklerna, alltså inga sittups eller benlyft. Däremot de inre bukmusklerna är bra att träna med t.ex olika varianter av plankan.
Klart jag inte kan vila kroppen för att det är helg :) Mest är det för min egen skull så jag inte står där sen om 9månader och har gått upp samt blivit förslappad mer än nödvändigt.
Men så bra, tack för tipset, plankan blir det lite mer av i framtiden då :)