Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3154 ggr
[AmandaO]
0

Nojjig

Kom hem från jobbet rätt nyss och upptäckte något som såg ut som en liten miniblödning. Inte mycket alls, men blir ju ändå rädd. Tänk om det är missfall? Har ju haft sån "mensverk" de senaste dagarna. Sen i fredagsnatt för att vara exakt.

Hur vet man om det är missfall eller inte? Jag läser och läser, men blir fan inte klok på något.

Laaisaa
0

Det kan lika gärna vara en liten blödning istället för mens! Tecken på missfall är smärtor kombinerat med en blödning! Då som en vanlig blödning, inget mini :) Ta det lugnt!! Vet inte hur långt gången du är, men jag fick höra att man ska tänks positivt, och att är det meningen så är det, tyvärr kan vi inte styrka kroppen, anser den att något är fel på fostret så tar kroppen naturligt hand om det! Det hjälpte mig mycket att faktiskt få höra att vi inte kan kontrollera missfall! Då var det inte menat denna gång helt enkelt! DOCK så tror jag inte att du behöver oroa dig :)

Laaisaa
0

Ska väl tillägga att det jag menar istället för mens är att du är gravid men kroppen har inte vant sig än, så man kan få en miniblödning då man egentligen skulle ha fått mensen :)

PogoPedagog
0

Jag hade oxå en pytteblödning ett par ggr i början. Det är nog ganska vanligt och inte något att oroa sig för.

[AmandaO]
0

Tack :)

Jag är ganska säker på att det bara var en liten blödning och inget mer. Och skulle det visa sig att det var missfall så är jag rätt lungn med det med, alltså att det hände nu och inte senare.

Vet inte varför jag skriver att jag är ganska säker på det, efter att ha storstädat hela lägenheten från topp till tå, vart på vippen i att ta en cigg i ren frustration och pratat med min pojkvän. Så kom jag fram till att det måste bara finnas något där inne i lillmagen på mig. Men trotts men såkallade säkerhet, så ska han ändå köpa med sig ett gravtest hem, jag ska ringa umo imorgon och sen var det något mer jag skulle göra, men minns inte.

Avskyr det faktum att det inte finns någon garanti på att ungen kommer ut som den ska när man väl blivit gravid, att leva i ovisshet är inte min grej. Men får ha tålamod denna gången, vill ju så himlans gärna detta.

Laaisaa
1

Jag är inte heller den typen… Dock så måste jag säga att så fort magen börjat växa så känns det bättre :) Livmodern växer ju inte om barnet inte lever där inne! Fast visst har man varit nojjig!

noir
0

min barnmorska sa att om jag börjar blöda lite så ska ajg inte vara orolig. Blir jag det ändå ska jag höra av mig till dom.

Angående leva i ovisshet så har jag börjat finna mig i det…. nästan…
Jag glömmer bort att jag är gravid ibland. fattar att det förhoppningsvis kommer en bebis i maj men inte från mig… med storken! ;)

[AmandaO]
1

Ni gör mig lugn, tack :)

Vaknade upp idag och var mer positiv än igår. Ska sluta vara så otroligt rädd för allting som har med detta och göra. Köra på som vanligt och bara vara lycklig. Händer det något så får jag tackla det då :)