Slempropp eller vad?
Var på toa i dag & hade väldigt mkt slemmiga flytningar. Inget jag normalt har. Sen var det en ofärgad klump i toan.
Jag har ett planerat snitt i början av nästa vecka, v 38+3.
Ska ner till BM imorgon för en sista mätning & koll. eller ska jag ringa & prata med förlossningen?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
För mig kom delar av proppen under flera dagar. Tror det tog mer än en vecka från jag såg första bitarna av proppen tills det var dags.
Sajtvärd på Iller.ifokus
För mig tog det nog 4 veckor från det att slemproppen börade lossna tills det var dags. Största och sista klumpen kom efter 20 timmar med värkar.
Hur mycket var det? Eller hur stor var klumpen likxom? Mätt i typ tesked, matsked, deciliter eller ja :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#2 en tsk kanske.
Är inte speciellt orolig. Med sonen gick vattnet men inget hände. Är bara några dagar kvar innan snittet.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#2: Är det ändå en tesked är det säkert proppen som börjat lossna! Min sista och största klump som kom en bit in i värkarbetet var en klump på kanske en halv dl som jag kunde hålla i handflatan.. Totalt om man räknar med det som lossnat de tidigare tre veckorna blev kanske allt tillsammans en dl, för mig lossnade också teskedsstora bitar lite pö om pö! Skulle inte tro det var på gång redan :-)
Eller PÅ GÅNG är det ju säkert eftersom slemproppen håller på att lossna, men det är förhoppningsvis ett tag kvar ändå :-)
För mig tog det 2 dagar från det att slemproppen gick tills det att dottern kom, det är ju så individuellt det där :)
Det lossnar varje dag. Men pratat både med min BM & BM på spec mvc. De trodde inte det skulle vara någon fara.
…………………………………..