Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 3128 ggr
probiotica
2012-09-11 19:01
0

Orolig!

Jag är trettio år och har sen jag var 16 ätit p-piller. Visst har jag slarvat med dessa under åren men inget drastiskt har hänt. Sen ett år tillbaka bytte jag p-piller från trimiron till mercelon. Jag bytte även till minipiller då jag ändå tyckte det var onödigt att äta piller nder mensperioden. Jag har sen sneare år varit väldigt noga med att ta pillern i rätt tid.

Har sambo sen 1 år tillbaka.

Nu den här månaden dök inte mensen upp!!

Brukar får den kring fredag lördag men nu är det tisdag kväll och jag har fortfarande inte fått den!!

Jag gjorde ett graviditetstest igår måndag som visade negativt. Phu tänkte jag men ändå kommer inte mensen=/

Jag hade inte riktigt tänkt bli gravid just nu.

Jag har grubblat och grubblat varför, jag har gjort en stor förändring i mitt liv nyligen dvs just köpt hus. Jag har dessutom vart lite låg psykiskt om detta kan ha gjort mensrubbningen.

Ringde mödrarvården idag och hon yckteatt det ar för tidigt att se om jag var gravid fast enligt gravvtestet så skall det kunna vsas samma dag som jag skulle ha mens. Jag skall på drop in gravtest på tosdag för att fastställa om jag är gravid eller inte.

Känns som jag har småmensvärkar som om mensen är på g men inet kommer!!!

men jag är så himla orolig, orolig för om jag är gravid eller om det är något annat fel.

Snällla snälla hjälp jag behöver lugnande ord!!! HJÄLP

Marre89
2012-09-11 19:41
0

Hur länge har du ätit minipiller? Jag har själv ätit de i ca 6-7 år innan jag nu sluta för ett par månader sen, men under den tiden så hade jag ingen mens. Minipillren tog alltså bort mensen från mig. Kan de vara samma för dig? Beror ju på när du börja iofs, har du ätit länge och haft mens som vanligt och den har försvunnit nu? eller har du nyss börjat med minipiller?

probiotica
2012-09-11 19:57
0

Började med minipiller för ca ett år sen. Mensen kan ha diffat någon dag men aldrig uteblivit så här länge:-/ Tack för att du svarade betyder massor!!!

Marre89
2012-09-12 07:13
0

Okej. Jag kommer inte ihåg exakt hur jag hade det i början men tror jag hade mens oxå, men att det blev mindre och mindre med tiden. Sen fick jag ingen alls. Kan ju va att de blivit så för dig oxå nu. Minipiller är ju lite känt för att göra så. Så lite så, men jag tror inte det är något att oroa sig för :)

SaraC
2012-09-12 12:58
0

Jag har inte ätit minipiller själv men har fått uppfattningen att det är väldigt vanligt att mensen försvinner när man äter sådana.

Hoppas det ordnar sig i vilket fall, så du slipper vara orolig!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

probiotica
2012-09-12 14:52
0

Tack vad gulliga ni är!!!

Ja, barnmorskan som jag pratade med igår sa också att det var vanligt. men hade jag vetat detta hade jag alrig ätit minipiller, jag är ju en kontrollmänniska och vill ju veta när jag har mens=)

Känner mig orolig som sjutton=/

Jag gjorde ju som sagt ett gravvtest i veckan som jag hade sparat i väskan. Den visade ett mkt mkt mkt inbillnings plus. Det stod dock i foldern att man inte kunde titta på testet efter flera timmar då det inte var tillförlitligt. Det vill säga att det där pluset som jag kunde ana inte skulle stämma.

Det fick ju mig ännu mera orolig=(

Låter som jag inte vill ha barn men det vill jag ju men just nu passar det inte att skaffa barn. Men men man kanske inte får välja=/

Imorgon skall ja ta ett till gravvtest då måste det ju kunna säkerställa hur det står till.

Ännu en gång tack till ers om skrivit det betyder så oerhört mkt!!

LaSadie
2012-09-22 12:41
0

hur har det gått?

probiotica
2012-09-27 11:30
0

Halloj.

Jo jag fick panik på onsdagen och köpte i all hast ett nytt gravtest. Det visade att jag inte var gravid. Följande dag gick jag till barnmorskan.

VI gjorde ytterligare ett gravvtest och det visade också att jag inte var gravid.

Hon sa att det var fullt normalt att mensen kunde ute bli. Sen fick jag reda på att jag inte åt minipiller. Jag hade fått för mig att åt man inte piller under mensveckan så var det minipiller men så var det tydligen inte jag åt alltså vanliga.

Hon sa att hade jag inte fått mens inom 4 veckor skulle jag kontakta dem igen.

Så jippie yey jag har fortfarande inte fått någon mens=/ Nu är det 2 veckor sen jag var dit.Jag har väl inte blivit riktigt orolig ännu men detkänns olustigt=/

Så det blir väl till att göra test igen.

men det vore ju väldigt mysko om jag har gjort 3 tester och alla tre visar att jag inte är gravid men men.

SÅ ser det ut nu=)